راهپیمایی اربعین، واقعه‌ای تمدن‌ساز است

امام جمعه شاهین‌شهر معرفی امام حسین‌(ع) به دنیا را مقدمه ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: اشتیاق به شرکت در آئین اربعین به واسطه مقدمه‌سازی برای ظهور و طبق وعده الهی هر سال افزایش خواهد یافت و این اشتیاق تنها مربوط به شیعیان یا مسلمانان و اهل تسنن نیست.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حماسه اربعین اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی سال‌ها و قرن‌ها قبل ایجاد و هر سال شکوفاتر شد، امروز نیز این آئین به یک پدیده مهم جهانی تبدیل شده است هر چند رسانه‌های استکباری و امپراتوری رسانه‌ای از پوشش این واقعه خودداری می‌کنند اما پیوسته همه دنیا سر خود را به این سمت می‌چرخاند که در عراق و جهان اسلام چه خبر است.

وی حضور جمعیت سه میلیون نفری زائران در راهپیمایی اربعین را باعث احیای روح حماسه و ظلم‌ستیزی در جهان دانست و افزود: این زائران نقش الگویی برای همه آزادی‌خواهان دنیا را ایفا می‌کنند، امام حسین (ع) در روز عاشورا به وضوح راه حق و شاهراه شهادت را نشان داد و اربعین احیا کننده عاشورا است.

امام جمعه شاهین‌شهر برگزارکنندگان آئین عزاداری اربعین را احیاکنندگان عاشورا و پیام‌های آن توصیف کرد و یادآور شد: عاشورا راه انسانیت را به وضوح به بشریت نشان می‌دهد و پیام‌های جاندار عاشورا نمی‌گذارد که این حماسه از رمق بیفتد و این همان نقشی است که اربعین در زنده نگه داشتن عاشورا ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر عاشورا بر زنده نگه داشتن اسلام ادامه داد: پیدایش اسلام به واسطه بعثت پیامبر (ص) و بقای آن به واسطه نهضت عاشورا بود، بقای عاشورا نیز به واسطه اربعین‌هایی است که هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی ایفای این نقش را بر عهده مجموعه‌های بزرگ مردمی دانست و گفت: هیچ دولت و دستگاه امنیتی در دنیا نمی‌تواند اسکان، پذیرایی و تأمین امنیت این جمعیت میلیونی از زائران را بر عهده گیرد، در حالی که تأمین امنیت راهپیمایی اربعین به واسطه مردم انجام می‌شود.

حماسه میلیونی اربعین در بایکوت خبری غرب

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای پوشش اتفاقات ناگوار در این جریان، خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها از میهمان‌نوازی، همدلی و هم‌افزایی این اجتماع عظیم هم‌هدف و همگرا در تحلیل‌های خود سخنی به زبان نمی‌آورند و با اینکه بعضی اخبار ناگوار یا ایرادات احتمالی را به سرعت برجسته و مطرح می‌کنند، به سادگی از کنار حماسه عظیم سه میلیون نفری اربعین می‌گذرند.

امام جمعه شاهین‌شهر بایکوت سنگین خبری اربعین در رسانه‌های بیگانه را نشان‌دهنده اوج وقاحت امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی دانست و افزود: اربعین یک واقعه تمدنی است که در حال رخ دادن است و ممنوعیت‌های سفر در دو سال گذشته به دلیل کرونا نیز امسال بر شور و اشتیاق مردم برای شرکت در این راهپیمایی عظیم افزوده است.

وی معرفی امام حسین (ع) به دنیا را مقدمه ظهور امام عصر (عج) دانست و اظهار کرد: بر اساس احادیث، امام زمان (عج) در زمان ظهور خود را با نام جد خود امام حسین (ع) معرفی می‌کند بنابراین معرفی امام حسین (ع) به دنیا، مقدمه ظهور خواهد بود و باید همه دنیا بدانند "این حسین (ع) کیست که عالم همه دیوانه او است."

وی با اشاره به باور همه ادیان به ظهور منجی ادامه داد: اشتیاق به شرکت در آئین اربعین به واسطه مقدمه‌سازی برای ظهور و طبق وعده الهی هر سال افزایش خواهد یافت و این اشتیاق تنها مربوط به شیعیان یا مسلمانان و اهل تسنن نیست بلکه پیروان ادیان مسیحیت و ادیان آسمانی دیگر در همایش و کنگره عظیم اربعین شرکت می‌کنند.

کد خبر 603874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.