تلاش برای عارضه‌یابی و ارتقای بهره‌وری فرایندها و ساختارهای پژوهشی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسات هم‌اندیشی با متولیان حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها «عارضه‌یابی و بهره‌وری فرایندها و ساختارهای پژوهش» در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه اولین نشست تخصصی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه پژوهش و مطالعات در بهره‌وری و رفع مسائل اجرایی و فرایندی به مدیریت شهری کمک می‌کند، عارضه‌یابی و بهره‌وری فرآیندها و ساختارهای پژوهش را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در جلسات هم‌اندیشی به مسئله‌شناسی، آسیب‌شناسی و واکاوی موضوع می‌پردازیم تا به راه‌حل‌های بهینه و مد نظر دست یابیم، ادامه داد: در این راستا گفت‌وگوها باید پیرامون مسائل شهر، واکاوی و بهبود مسیرهای کنونی و آینده باشد و مسائل و موضوعات مختلف پیگیری شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشکیل باشگاه شهراندیشان، تصریح کرد: باشگاه شهراندیشان اجتماع نخبگان شهری است که پیرامون مسائل شهری با یکدیگر به گفت‌وگو می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: حکمرانی شهر از جهت‌های مختلف معیوب بوده است و مطلوب نیست، البته با استناد به یافته‌های موجود می‌توان ابهامات را شناسایی و مورد بررسی قرار داد، در این راستا علی‌رغم پیگیری‌های شهردار و معاونان شهرداری به نظر می‌رسد با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در اکوسیستم‌های آموزشی نیز حکمرانی‌های نامطلوب دیده می‌شود، از این‌رو باید علت حکمرانی‌های شعاری را جست‌وجو و آنها را رفع کرد، اظهار کرد: در این راستا حکمرانی مشارکت محور را نیز جدی نگرفتیم و به صورت شعاری حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها، فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان باید بررسی شود که تا چه اندازه در رفع مسائل اساسی دستگاه‌های مربوطه کمک‌کننده بوده است، اضافه کرد: اگر پژوهش‌ها مسائلی را حل کرده باشد، اقدام خوبی بوده است، در غیر این صورت باید به صورت جدی رسالت‌ها را دنبال کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کانون تشکیل اجتماعات باید نگاه منظومه‌ای و شبکه‌ای داشته باشد، ادامه داد: اجتماع سرمایه‌های فکری، دانشی و اطلاعاتی به نوعی نعمت است، بنابراین امیدواریم در جلسات هم‌اندیشی، پیشنهادها مطلوبی ارائه شود و پیگیری‌ها به نتیجه برسد، چرا که پیگیری عمل و اقدام بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 603868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.