استقرار ۲۷ مرکز درمانی و امدادی از نجف تا کربلا/هلال‌احمر اصفهان پشتیبان استان ایلام

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه در مسیر ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا، حدود ۲۷ مرکز درمانی و امدادی پیش‌بینی شده است، گفت: سازمان هلال‌احمر اصفهان پشتیبان استان ایلام است و همه امکانات مورد نیاز این استان از طریق سازمان به هلال‌احمر استان اصفهان ابلاغ می‌شود.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای برگزاری جلسات ستاد اربعین استانی، اقدامات قبل از اربعین نظیر آموزش نجاتگران، امدادگران و پرسنل در فضای مجازی و به صورت کلاس‌های آنلاین در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعدادی آمبولانس و خودرو از هلال‌احمر استان اصفهان خواسته شده بود که اعزام شد، افزود: چهار دستگاه آمبولانس از هلال‌احمر استان اصفهان اعزام شد که دو دستگاه آمبولانس‌های اعزامی به کشور عراق وارد شدند و دو دستگاه خودروی دیگر در مرز ایلام استقرار دارند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه به همراه هر دستگاه آمبولانس دو نجاتگر اعزام شده است، تصریح کرد: دو دستگاه آمبولانس به خوزستان، یک دستگاه تریلر برای انتقال دارو به عراق و یک خودرو ارتباطات به مرز ایلام اعزام شده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی درمان و مراقبت‌های پزشکی در کشور عراق بر عهده هیئت پزشکی حج و پشتیبانی و امور امدادونجات داخل ایران بر عهده سازمان هلال‌احمر است، ادامه داد: ۱۳ نجاتگر نیز به عنوان نیروهایی که وارد مرز عراق می‌شوند به منظور زیارت و استقرار در مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

هلال‌احمر در حالت آماده‌باش و آماده پاسخ‌گویی شبانه‌روزی

کریمی با بیان اینکه طی مدت برگزاری مراسم اربعین همه نیروهای هلال‌احمر در حالت آماده‌باش و آماده پاسخ‌گویی شبانه‌روزی هستند، گفت: پایگاه‌های هلال‌احمر در صورت رخداد اتفاق و نیاز به اسکان اضطراری زوار اربعین آمادگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هلال‌احمر استان اصفهان پشتیبان استان ایلام است و همه امکانات موردنیاز این استان از طریق سازمان به هلال‌احمر استان اصفهان ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: درمانگاه‌های لازم دایر شده است و در مسیر ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا حدود ۲۷ مرکز درمانی و امدادی به صورت ثابت، سیار و دائم در راستای خدمت‌رسانی به زوار، پیش‌بینی شده است.

لزوم بیمه بودن زوار اربعین

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تاکید بر لزوم بیمه بودن زوار اربعین، اظهار کرد: در صورت بیمه نبودن زوار و حادث شدن اتفاق یا بیماری در خاک عراق، هزینه‌های درمانی بسیار بالا است و افراد فاقد بیمه درگیر مشکل خواهند شد.

وی افزود: در صورتی که افراد بیماری خاصی دارند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، به میزان کافی و حتی بیشتر، دارو با نسخه پزشک همراه خود داشته باشند تا در بدو ورود به عراق و ادامه این سفر، دچار مشکل نشوند. زوار اعزامی رعایت بهداشت را در دستور کار خود قرار دهند، شرایط ایمنی که برای خود و همراه خود لازم است را درنظر داشته باشند و در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای غیرمسافری و شخصی هستند، مباحث ایمنی را درنظر بگیرند.

کد خبر 603864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.