مفاخرپژوهی در شهرستان لنجان مغفول مانده است

امام جمعه زرین‌شهر گفت: شهرستان لنجان در حوزه‌های مختلف مفاخر و چهره‌های ماندگار بزرگی دارد که متأسفانه به دلیل غفلت مسئولان فرهنگی همچنان در گمنامی به‌سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در طول تاریخ به سرعت در حال تکثیر بوده و هستند، اظهار کرد: با بررسی تاریخ می‌بینیم در طول سالیان متمادی و به دلایل متعدد فرهنگ کشور در زمینه‌های مختلف دچار آسیب شده، به گونه‌ای که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ حجاب، زبان فارسی و کانون خانواده را نشانه گرفته است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی با اجرای توطئه‌های مختلف به دنبال تحقق شبیخون فرهنگی بوده‌اند؛ بر همین اساس مقام معظم رهبری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین خطر و تهدید نظام یاد کرده‌اند و فرموده‌اند که در این حوزه نیازمند کار تحولی، جهادی، فوق‌العاده، همه‌جانبه و تلاش مضاعف هستیم.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: چنانچه در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان منویات معظم‌له را سرلوحه امور قرار دهیم و با عزم انقلابی وارد میدان عمل شویم و به صورت متحد و فرصت‌محور، با تقویت هویت، عزت و اعتماد اجتماعی و دیگر شاخص‌های سرمایه اجتماعی اقدامات لازم را به سرانجام برسانیم، آینده بهتری را برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی شاهد خواهیم بود.

وی معرفی مفاخر شهرستان لنجان را عاملی مؤثر در تقویت فرهنگ، هویت و همبستگی دانست و گفت: شهرستان لنجان در حوزه‌های مختلف دارای مفاخر و چهره‌های ماندگار بزرگی است که متأسفانه به دلیل غفلت مسئولان فرهنگی همچنان در گمنامی به‌سر می‌برند.

باقریان اضافه کرد: یکی از مفاخر شهرستان لنجان شیخ مرتضی‌ریزی است که در زهد، تقوا و مبارزه با استعمار شهره عام و خاص بود و توانست قله‌های علم و تقوا را فتح کندو عهده‌دار مرجعیت شیعه شود.

وی ادامه داد: این عالم وارسته اقدامات بزرگ و کارهای تأثیرگذاری را از جمله احیای رسم شب‌های جمعه در تخت فولاد و قرائت دعای کمیل را به سرانجام رساند و از طرفی مخالفت آشکار با سیاست‌های استعماری داشت، از این‌رو باید با برنامه‌ریزی این عالم برجسته را به نسل جوان معرفی کنیم.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه علی‌رغم اهمیت مفاخرپژوهی این موضوع مهم در شهرستان لنجان مغفول مانده است، تاکید کرد: فعالان فرهنگی زرین‌شهر باید به میدان عمل بیایند تا با شناسایی مفاخر شهر و شهرستان قدمی مؤثر در مسیر ماندگاری راه و سبک زندگی این بزرگان برای نسل آینده برداشته شود؛ چراکه تلاش و مجاهدت در این زمینه به‌طور قطع هویت‌بخش است و روحیه اتحاد و همدلی را تقویت می‌کند.

کد خبر 603863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.