راه‌اندازی سامانه "بازپس" جهت خرید پسماند خشک از شهروندان یزد

رئیس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از منابع هر شهری پسماند آن شهر است و درصد بالایی از پسماند شهر می‌تواند بازیافت شود.

مجید تجملیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای استفاده از طلای کثیف، عملیاتی شدن خط پردازش پسماند یزد با ۳۰۰ تن ظرفیت روزانه و همچنین آغاز فعالیت کارخانه کمپوست در دستور کار است.

وی ادامه داد: نرم‌افزاری به نام "بازپس" تهیه شده است که با استفاده از آن مردم یزد می‌توانند وجود پسماند خشک در منزل یا محل کار خود را به اطلاع سازمان مدیریت پسماندها شهرداری برسانند. کارکنان مربوطه طبق زمان‌بندی انتخابی شهروند برای جمع‌آوری به نشانی ثبت شده می‌روند، پسماند خشک را وزن‌کشی می‌کنند و تحویل می‌گیرند.

رئیس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروند اعطا می‌کند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و البته امکان انتقال به حساب بانکی شهروند نیز وجود دارد.

وی افزود: این نرم‌افزار آزمون‌های الفا و بتا را پشت سر گذاشته است و در حال اجرای آزمایشی در یکی از مناطق شهر است؛ بعد از ارزیابی نتایج این مرحله، از اواسط پاییز برای عموم مناطق شهر یزد قابلیت اجرایی شدن دارد.

تجملیان خاطرنشان کرد: اگر شهروندان حساب کاربری شهروندی یزد یعنی سامانه هوشمند «یزد من» (سهیم) را داشته باشند، می‌توانند به سامانه بازپس وارد شوند و درخواست تحویل پسماند را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: اگر شهروندی در سامانه سهیم حساب کاربری نداشته باشد با ورود به نشانی my.yazd.ir و ارائه اطلاعات می‌تواند حساب شهروندی خود را افتتاح و از سامانه بازپس و سایر سامانه‌های اقماری سهیم استفاده کند.

کد خبر 603852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.