۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
جزئیات وام مسکن روستایی اعلام شد

رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، اکبر نیکزاد در برنامه صف اول سیما اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گفته وی پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود. حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها تاکنون نوسازی شده‌اند و دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: مطابق قانون جهش تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستاهای کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.

نیکزاد در خصوص مسکن محرومان هم گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد دیگر برای خانواده‌های دارای دو معلول توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.

وی درخصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری هم گفت: بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها در هفته دولت بهره برداری شد.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به پرسش مجری درخصوص طرح هادی روستایی هم گفت: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور هست که همه آن‌ها دارای طرح هادی مصوب هستند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 603844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.