جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن پسماند توسط پاکبانان مشهدی در نجف

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن پسماند توسط پاکبانان مشهدی برای استقبال از زائران اربعین در نجف اشرف خبرداد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده با مسئولان عراقی، مقرر شد امسال برای نخستین بار در کنار رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند از معابر اطراف حرم امیرالمومنین علی (ع)، بخشی از معابر شهر کوفه حدفاصل بلوار میثم تمار تا مسجد کوفه که محل تردد زائران اربعین است نیز توسط نیروهای شهرداری مشهد رفت‌وروب شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، عصر روز چهارشنبه هفته گذشته _شانزدهم شهریورماه_ عملیات رفت‌وروب در این بخش از کوفه توسط پاکبانان مشهدی آغاز شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه این معاونت در ایام اربعین ۶۰۰ نیروی پاکبان، راننده خودرو و پشتیبان در نجف دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵ خودرو از جمله ۱۰ خودرو مکانیزه جمع‌آوری پسماند به همراه ۳۰۰ مخزن ۲۴۰ لیتری پسماند، دوهزار جارو، ۳۰۰ جارو و خاک‌انداز، ۱۰۰ عدد بیل و ۷.۵ تن پلاستیک‌زباله مورد نیاز نیز به این شهر زیارتی منتقل شده است.

وی گفت: در مدت حضور پاکبانان شهرداری مشهد در نجف، ۱۰ کیلومتر مسیر به مساحت یک میلیون مترمربع از معابر پیرامونی حرم مطهر، بخشی از مسیر نجف تا کربلا و کوفه روزانه رفت‌وروب خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، روزانه حدود ۱۰۰ تن پسماند توسط نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از این مکان‌ها جمع‌آوری و با خودروهای مکانیزه به محل‌های تعیین شده منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن پسماند توسط پاکبانان مشهدی برای استقبال از زائران اربعین در نجف اشرف انجام می‌شود.

کد خبر 603842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.