پارک جای موتورسیکلت نیست/اصفهان هوشمندتر می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند است، گفت: اصل هوشمندسازی حرکت انسان‌محور به احترام وقت و زندگی افراد است، لذا هر دو هفته یک‌بار خبرهای خوبی در حوزه هوشمندسازی برای مردم اصفهان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با اشاره به دو خبر خوب برای شهروندان اصفهان، اظهار کرد: خبر اول بهره‌برداری از چهارمین خط BRT اصفهان است که از پایانه جی خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی، آتشگاه تا سه‌راه درچه است و شهروندان با خیال راحت می‌توانند در کمترین زمان ممکن و سرعت مطمئن، سفرهای درون‌شهری خود را با استفاده از اتوبوس‌های این خط انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌های خط چهارم BRT اصفهان حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است که تا مهرماه با اضافه شدن تعدادی اتوبوس به این خط، زمان انتظار به حدود شش تا هشت دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به دومین خبر خوب برای شهروندان اصفهان، تصریح کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری حرکت به سمت شهر هوشمند است، از این‌رو هفته گذشته سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند تحت عنوان «اصرو» (سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک) رونمایی شد که برای دانلود و استفاده شهروندان، روی درگاه اینترنتی شهرداری اصفهان به نشانی my.isfahan.ir قرار داده شده است.

وی ادامه داد: این سامانه به نحوی طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها را برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین ۵۰ تابلوی هوشمند در بعضی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه درگاه الکترونیکی «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir درگاه محوری شهرداری اصفهان است که تمام خدمات شهرداری به‌تدریج از طریق این درگاه به شهروندان عرضه می‌شود، گفت: شهروندان سامانه «اصفهان من» را به خاطر بسپارند، زیرا بستر اصلی شهر هوشمند است و تمام خدمات غیرحضوری از طریق این درگاه به شهروندان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: اصل هوشمندسازی حرکت انسان‌محور به احترام وقت و زندگی افراد است، لذا هر دو هفته یک‌بار خبرهای خوبی در حوزه هوشمندسازی برای مردم اصفهان خواهیم داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به تردد موتورسیکلت‌سواران در پارک‌های شهر، اظهار کرد: رفع این مشکل نیاز به افزایش فرهنگ عمومی و تعامل با نیروی انتظامی دارد، زیرا نمی‌توان برای هر ورودی پارک، یک نفر مأمور مستقر کرد.

وی ادامه داد: نصب موانع باعث ایجاد مشکلاتی برای ورود معلولان و کالسکه نوزادان می‌شود و اگر موانع ایجاد نشود، موتورسواران به محوطه پارک‌ها ورود پیدا می‌کنند، لذا اصل بر فرهنگ‌سازی است، زیرا موتورسواران باید بدانند که پارک‌ها جای تردد موتورسیکلت نیست.

کد خبر 603806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.