رفع آب‌گرفتگی در انزلی نیازمند اعتبارات استانی است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: اجرای طرح جمع‌آوری، هدایت آب‌های سطحی و رفع مشکل آب‌گرفتگی در این شهر نیازمند اختصاص امکانات و اعتبارات استانی است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر شهری از دو ماه پیش لایه‌روبی کانال‌ها و منهول‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر را آغاز کرده و همچنان در حال انجام آن است.

وی افزود: با آغاز بارندگی، برگ‌های درختان به داخل منهول‌ها و جوی‌ها و کانال‌های آب می‌ریزد و برگ‌ها و زباله‌هایی مانند بطری‌های پلاستیکی سبب مسدود شدن مسیر آب و آب‌گرفتگی معابر می‌شود که در چنین مواقعی با حضور مستمر نیروی خدمات شهری، مسیر جریان آب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاکسازی، بازگشایی و رفع آب‌گرفتگی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی بارش باران‌های شدید و متوالی، قدیمی بودن لوله‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و افزایش بیش از حد ساخت‌وساز در کوچه‌ها را از دلایل مهم آب‌گرفتگی معابر دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در سه سال اخیر اقدامات مؤثری در جهت رفع مشکلات آب‌گرفتگی معابر در مناطق مختلف شهری داشته است.

وی تصریح کرد: فاضلاب‌های خانگی به شبکه اصلی تصفیه‌خانه شهری متصل نیست و برخی شهروندان به دلیل ناآگاهی و نبود فاضلاب شهری، لوله‌های فاضلاب منزل خود را به لوله‌های هدایت آب سطحی که شهرداری احداث کرده است، وصل می‌کنند که این مسئله موجب پر شدن سریع لوله‌ها و سرریز و آلوده شدن معابر شهری می‌شود و تا زمانی که تصفیه‌خانه‌ها تکمیل نشود، این مشکل نیز رفع نخواهد شد.

جعفری با بیان اینکه شهرداری انزلی برای اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به اندازه کافی منابع مالی و لوله در اختیار ندارد، افزود: شهرداری انزلی حدود پنج سال پیش برای اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی از ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان لوله درخواست کرده، اما تاکنون به شهرداری اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز و مناطقی که در شهر دچار آب‌گرفتگی می‌شود، توسط شهرداری شناسایی شده است، افزود: لوله‌گذاری این کانال نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است، لذا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است تا ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اعتبارات لازم برای لوله‌گذاری کانال روباز خیابان شهید اختر کاویان را به شهرداری انزلی اختصاص دهد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 603780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.