بندرانزلی از بودجه منطقه آزاد منتفع شود

شهردار بندرانزلی گفت: انتفاع شهر از بودجه منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی، مطالبه جدی و بحق شهرداری و شهروندان است‌.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس ماده ۲ قانون اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی، هر ساله باید بودجه پیشنهادی مناطق آزاد و مناطق همجوار تقدیم هیئت وزیران شود و در این هیئت به تصویب برسد، اما پس از گذشت ۱۷ سال از تأسیس منطقه آزاد انزلی، شهر هیچگاه از بودجه آن منتفع نشده است.

وی با بیان اینکه نام انزلی روی منطقه آزاد تجاری-صنعتی، این خواسته بحق را برای شهروندان ایجاد کرده است تا شهر حداکثر انتفاع را از منطقه آزاد داشته باشد، افزود: در سایر مناطق آزاد کشور هر ساله اعتبارات چند صد میلیاردی به مناطق همجوار تخصیص می‌یابد، اما شهر بندرانزلی در ۱۷ سال گذشته از بودجه منطقه آزاد محروم بوده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه سازمان حمل‌ونقل شهرداری با اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی خود علاوه بر شهروندان به مردم منطقه آزاد نیز خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: از مدیران منطقه آزاد انتظار داریم تا حداقل تعدادی اتوبوس جدید و در شأن مردم منطقه خریداری کرده و به شهروندان انزلی و رشت خدمات‌رسانی کند.

خلیلی تصریح کرد: بندر در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و تردد بیش از حد تریلی‌های منطقه آزاد، موجب ترافیک شدید و آسیب‌دیدگی آسفالت معابر شهری می‌شود، بنابراین امیدواریم طبق قانون اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی هر ساله بخشی از بودجه آن برای ترمیم آسفالت و مبلمان شهری به شهرداری اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نوعی تقابل بین مدیران منطقه آزاد و شهری وجود داشت که امیدواریم در دوره جدید همگرایی و تعامل ایجاد شود، تصریح کرد: پیش از تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی به هیئت وزیران باید کارگروهی متشکل از مدیران منطقه آزاد و شهری تشکیل شود تا مباحثی ازجمله انتفاع شهر انزلی از بودجه و امکانات منطقه آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 603763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.