شانس بزرگ ایران برای قهرمانی جهان در غیاب روس‌ها

مسابقات جهانی کشتی فرنگی از امروز به میزبانی صربستان در سالن اشتارک آرنا بلگراد پایتخت این کشور، در غیاب روس‌ها آغاز می‌شود. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ۱۰ کشتی‌گیر و هدایت محمد بنا در این مسابقات شرکت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات جهانی کشتی فرنگی از امروز -شنبه نوزدهم شهریورماه- به میزبانی صربستان در سالن اشتارک آرنا بلگراد پایتخت این کشور و در غیابت روس‌ها از ساعت ۱۳ به وقت ایران آغاز می‌شود و تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ۱۰ کشتی‌گیر و هدایت محمد بنا در این مسابقات شرکت دارد.

با اعلام سیدبندی جهانی، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو در جایگاه اول قرار دارند و در اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی‌گیران ایران به مصاف حریفان خود می‌روند. گفتنی است تیم محمد بنا امسال با وجود غیبت میثم دلخانی در مسابقات شرکت می‌کند.

برنامه مسابقات فرنگی به شرح زیر است:

شنبه: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵-۷۲-۷۷-۸۷ کیلوگرم

یکشنبه: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳-۶۷-۸۲-۹۷ کیلوگرم

فینال و رده‌بندی اوزان ۵۵-۷۲-۷۷-۸۷ کیلوگرم

دوشنبه: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰-۱۳۰ کیلوگرم

فینال و رده‌بندی اوزان ۶۳-۶۷-۸۲-۹۷ کیلوگرم

سه‌شنبه: رده‌بندی و فینال اوزان ۶۰-۱۳ کیلوگرم

 شانس بزرگ ایران برای قهرمانی جهان در غیاب روس‌ها

آخرین وضعیت فرنگی‌کاران ایران

تیم ملی ایران از پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم تشکیل شده است، دادمرز و علیزاده برای اولین بار صاحب دوبنده تیم ملی بزرگسالان شده‌اند.

در روز نخست مسابقات جهانی ۲۰۲۲ پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی کشتی سال گذشته به میزبانی نروژ تنها با ۶ امتیاز کمتر از تیم روسیه با ۱۴۶ امتیاز و کسب چهار مدال طلا و دو برنز روی سکوی نایب‌قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ قرار گرفت. امسال با توجه به حضور نداشتنِ کشور روسیه در رقابت‌های جهانی کشتی، فرصت مناسبی برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پیش آمده است تا بتواند برای دومین مرتبه بر سکوی قهرمانی جهان بایستد؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین مرتبه در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ در تاشکند ازبکستان با رهبری احد پازاج بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زد، در این مسابقات یک طلا توسط حمید سوریان، یک نقره توسط امید نوروزی و دو برنز توسط افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای ایران ثبت شد.

 شانس بزرگ ایران برای قهرمانی جهان در غیاب روس‌ها

باید توجه داشت که غیبت کشتی‌گیران روس باعث انگیزه در کشتی‌گیران کشورهای مختلف می‌شود تا شانس خود را برای کسب طلای مسابقات امتحان کنند. مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مدت کوتاهی بعد از المپیک برگزار شد و به همین علت تعدادی از کشتی‌گیران مطرح و مدعیان در مسابقات جهانی حاضر نبودند اما این مدعیان امسال در مسابقات جهانی حاضر هستند و کار را برای دیگر کشتی‌گیران سخت می‌کنند. در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی، در ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، در ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی و در ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی به مدال طلا، در ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی و در ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام به مدال برنز رسیدند.

کد خبر 603715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.