سوخت‌رسانی پاک به کارخانه آسفالت سمیرم/اجرای طرح جامع شهر برای نخستین‌بار

شهرداری سمیرم طی هشت ماه گذشته با ساماندهی آبشار نزدیک شهر، راه‌اندازی کارخانه آسفالت و کارگاه تولید قطعات بتنی، اقدامات ارزنده‌ای در حوزه گردشگری و درآمدزایی شهرداری انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر هزار چشمه سمیرم در ۱۶۵ کیلومتری جنوب استان اصفهان قرار دارد و همانند نگینی سبز می‌درخشد.

سمیرم، شهری تاریخی است که قدمتش به ۷۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد و آبشار آن یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری این شهر است که مدیریت جدید شهری کار ساماندهی این مکان تفریحی را به انجام رسانده و اینک به دنبال آزادسازی طرح‌های معوق‌مانده شهری و مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده است.

مدیریت جدید شهرداری سمیرم طی هشت ماه اخیر که برای سکان‌داری مدیریت شهری انتخاب شده، اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف شهری ازجمله گردشگری، فضای سبز، آزادسازی و طرح‌های بازآفرینی انجام داده است.

در این زمینه گفت‌وگویی با محمدامین علیخانی، شهردار سمیرم انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

اقدامات شهرداری در هشت ماه مدیریت جدید شهرداری چیست؟

مدیریت شهری طی هشت ماهه گذشته ضمن اجرای چندین طرح و پروژه در سطح شهر سمیرم با ۱۵ تن آسفالت اقدام به ساماندهی معابر مسکن مهر کرده است. در راستای بازآفرینی شهری ۱۰ هزار متر زیرسازی و آسفالت و ۲۰۰۰ متر جدول‌گذاری در خیابان پوچ با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان اجرا شده است و خیابان شورا نیز پس از ۱۸ سال بازگشایی شد.

کانال‌کشی، جدول‌گذاری، آسفالت خیابان‌ها، نصب سه المان نوروزی، نورپردازی پارک شهدای گمنام، نورپردازی و بازسازی پارک قلعه، به‌روزرسانی و تعمیرات ماشین‌آلات شهرداری از جمله لودر گریدر و کامیون حمل زباله و به‌روزرسانی و تعویض سیستم آبرسانی آرامستان از جمله اقدامات شهرداری در هشت ماه گذشته بوده است.

با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه سمیرم در ساختار واحد شهرسازی شهرداری، ضمن قانون‌مندی پرداخت‌ها، شاهد کاهش ساخت‌وساز غیر مجاز در سطح شهر بودیم.

سرعت‌گیرهای شهر ساماندهی شده است؟

ساماندهی سرعت‌گیرهای سطح شهر از مطالبات شهروندان و رانندگان درون شهری در ماه‌های اخیر بود؛ بنابراین دو سرعت گیر در خیابان مولوی و یک سرعت‌گیر در خیابان شیخ مفید ساماندهی و در سال جاری نوسازی ۲۰ دستگاه تاکسی درون شهری سمیرم انجام شده است.

در حوزه ترافیک شهری اقداماتی از جمله رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر، خط‌کشی خیابان‌ها و معابر، خرید و نصب چراغ‌های راهنمایی و خرید و نصب دوربین‌های کنترل ترافیک انجام شده است.

آبشار سمیرم یکی از نقاط گردشگری است، اقدامات شهرداری برای ساماندهی این آبشار چیست؟

با اعتباری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نوسازی و بهسازی سرویس بهداشتی، برق‌کشی، نورپردازی محوطه، آبخوری، تعمیر ساختمان نگهبانی، نصب دوربین پایش تصویری و ایجاد مسیر سلامت انجام شده است، روزانه ۲۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه تفریحی به نظافت و خدمات‌رسانی مشغول هستند.

بلوار دنا به طول چهار کیلومتر در ورودی شهر سمیرم قرار دارد که بهسازی و نوسازی آن در قالب کف پوش و طرح پارک و نصب ۴۰ عدد چراغ برق نفیس به همراه سیستم نورپردازی، کاشت درختان متناسب با اقلیم شهر سمیرم، اصلاح فضای سبز و گونه گیاهی، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و نورپردازی انجام شده است، اجرای این امر مهم در این مجموعه تفریحی رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشت.

طرح جامع شهری سمیرم تهیه شده است؟

برای نخستین بار طرح جامع شهر سمیرم اجرا شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

کارخانه آسفالت سمیرم راه‌اندازی شده است؟

ساماندهی وضعیت کارخانه آسفالت شهر سمیرم با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان انجام شده است؛ سمیرم دومین شهرستان جنوب استان در تجهیز سیستم سوخت‌رسانی پاک به کارخانه آسفالت است، در حال حاضر گازرسانی داخلی کارخانه اجرا و به زودی کار گازرسانی بخش بیرون کارخانه آسفالت نیز به پایان می‌رسد. این کارخانه پس از بهره‌برداری کامل ظرفیت تولید ۳۰۰۰ تن آسفالت در ساعت را دارد که تحولی عظیم در تولید آسفالت برای منطقه جنوب استان است.

ساماندهی ایستگاه سی ان جی شهر به کجا رسید؟

ایستگاه سی‌ان‌جی شهر سمیرم با اعتبار یک میلیارد تومان ساماندهی شده است و هم‌اکنون در مرحله مزایده به منظور واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

کارگاه تولید قطعات بتنی شهرداری درآمدزایی دارد؟

با راه‌انداری کارگاه تولید قطعات بتنی شهرداری، این کارگاه به عنوان یک واحد تولیدی فعال به درآمدزایی شهرداری کمک می‌کند و طی دو هفته گذشته ۱۵۰ میلیون تومان درآمد حاصل از فروش تولیدات داشته است.

بودجه سال جاری شهرداری چه میزان تعیین شده است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سمیرم ۱۸ میلیارد تومان بود که از محل درآمد عمومی شهرداری و ارزش افزوده محقق شده است. بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری سمیرم بر مبنای ۳۰ میلیارد تومان بسته شده است.

اقدامات شهرداری برای جلوگیری از تخلیه زباله‌های شهری در مزارع کشاورزی چیست؟

در راستای ساماندهی وضعیت نابسامان دفن غیراصولی پسماند زباله شهر سمیرم در مرحله عقد قرارداد با شرکت طراح مشاور هستیم تا پسماند زباله‌ها در لندفیل دفن شود. در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اعتبار خرید دستگاه زباله‌سوز پیشنهاد شده است که در صورت تخصیص اعتبار دستگاه زباله سوز خریداری خواهد شد. روزانه ۲۰ تن پسماند زباله از سطح شهر سمیرم جمع‌آوری و در بالا دست باغ رضوان دفن می‌شود.

کد خبر 603691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.