درخواست تجدیدنظر اپل برای ممنوعیت فروش آیفون در برزیل

اپل اعلام کرد خواستار تجدید نظر رأی دادگاهی در برزیل خواهد شد که طبق آن فروش آیفون بدون شارژر ممنوع خواهد بود. وزارت دادگستری برزیل جریمه ای ۲.۳۸ میلیون دلاری برای اپل تعیین کرده و دستور داده فروش آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر این موبایل هوشمند لغو شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مانیتور گیمینگ Odyssey G8، سازگاری اپل‌واچ پرو با بندهای فعلی، پنهان کردن بدافزار در تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب، استاندارد USB4 2.0 با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه، قیمت احتمالی پیکسل واچ گوگل، انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، تیک‌تاک سرقت اطلاعات کاربرانش را تکذیب کرد، ردمی ۱۱ پرایم، درخواست تجدید نظر اپل برای ممنوعیت فروش آیفون در برزیل و تحقق ۱۸ درصدی دولت هوشمند جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

مانیتور گیمینگ Odyssey G8 معرفی شد

سامسونگ از یک مانیتور جدید به نام Odyssey OLED G8 رونمایی کرده که شامل پنل پیشرفته QD-OLED، نور پشتی مطابق با محتوای روی صفحه و نرم افزار تلویزیون هوشمند داخلی است. این مانیتور از یک پنل ۳۴ اینچی ۲۱:۹ با فناوری «کوانتوم‌دات» استفاده می‌کند که مزایای OLED (سیاه های عمیق، رنگ‌های عالی، زمان پاسخگویی سریع) را با حداکثر روشنایی بالاتر و کاهش خطر سوختگی تضمین می‌کند. Odyssey OLED G8 با وضوح QHD (3,440 در ۱,۴۴۰ پیکسل) دارای طیف رنگی ۹۹.۳ درصد DCI و نسبت کنتراست میلیون به یک است. همچنین این محصول دارای گواهینامه VESA DisplayHDR 400 True Black است و AMD FreeSync Premium را برای گیم پلی بدون اشک ارائه می‌دهد.

اپل‌واچ پرو با بندهای فعلی سازگاری نخواهد داشت

شرکت اپل احتمالاً در رویداد Far Out که هفتم سپتامبر برگزار می‌شود، ساعت هوشمند اپل‌واچ پرو را برای ورزشکاران حرفه‌ای رونمایی خواهد کرد، ماه‌ها است که شایعه‌هایی در مورد این مدل بسیار مقاوم اپل‌واچ می‌شنویم و هرچه به مراسم اپل نزدیک‌تر می‌شویم، شایعه‌های مرتبط به اپل‌واچ پرو بیشتر می‌شود.

اخیراً اعلام شده است که اپل‌واچ پرو با بندهای پیشین سازگاری ندارد، این محصول بدنه‌ای ۴۷ یا ۴۸ میلی‌متری خواهد داشت و به بند پهن‌تری نیاز دارد. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، برای اولین بار از زمان عرضه نسل اول اپل‌واچ، ساعت جدید اپل از بندهایی که قبلاً در بازار عرضه شده‌اند، پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به شایعات ارائه شده، اپل‌واچ پرو قرار است طراحی ساعت‌های اپل را به تکامل برساند و از لبه تخت استفاده کند. این ساعت پرچم‌دار و گران‌قیمت که بر ورزشکاران حرفه‌ای متمرکز است، بدنه‌ای مقاوم‌تر از مدل‌های قبلی و عمر باتری بیشتری خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود اپل‌واچ پرو مانند اپل‌واچ سری هشت به حسگر سنجش دمای بدن مجهز باشد. اپل در رویداد هفتم سپتامبر آیفون ۱۴ را نیز رونمایی خواهد کرد.

پنهان کردن بدافزار در تصاویر تلسکوپ فضایی جیمزوب

تحلیلگران تهدیدات، یک کمپین بدافزار جدید به نام «GO#WEBBFUSCATOR» را شناسایی کرده‌اند که از ایمیل‌های فیشینگ، اسناد مخرب و تصاویر فضایی تلسکوپ جیمزوب برای انتشار بدافزار استفاده می‌کند؛ این بدافزار به زبان برنامه نویسی Golang نوشته شده است که در بین مجرمان سایبری محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا چند پلتفرمی (ویندوز، لینوکس، مک) است و مقاومت بیشتری در برابر مهندسی معکوس و تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد.

استاندارد USB4 2.0 با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

گروه USB Promoter استاندارد جدید USB4 نسخه ۲.۰ را معرفی کرد. این استاندارد سرعت انتقال داده را تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داد که دو برابر سرعت نسخه ۱.۰ خواهد بود.

از آن‌جا که کابل‌های استاندار جدید USB4 با نام Active 80 Gbps Type-C با نسخه‌های قبلی سازگار خواهند بود، شما می‌توانید آن‌ها را با درگاه‌های USB4 1.0, USB 3.2, USB 2.0 و Thunderbolt 3 و برعکس استفاده کنید. به این ترتیب، کابل‌های قدیمی‌تر USB-C نیز قابل استفاده با درگاه‌های USB4 نسخه ۲.۰ خواهند بود، حتی اگر داده‌ها را با سرعت بالایی انتقال ندهند.

بزرگ‌ترین مزیت استاندارد جدید این است که می‌توان آن را با نمایشگرهای با وضوح بالا و با حافظه‌ها، داک‌ها و هاب‌های با عملکرد بالا استفاده کرد. شما با پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه حتی قادر خواهید بود یک کارت گرافیک اکسترنال را به یک لپ‌تاپ وصل کنید و تجربه گیمینگ دسکتاپی را دریافت کنید. ضمناً استاندارد USB4 2.0 از جدیدترین نسخه‌های DisplayPort و PCIe پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت احتمالی پیکسل واچ گوگل فاش شد

شرکت گوگل نخستین گجت پوشیدنی خود را در سال جاری عرضه خواهد کرد؛ این محصول که Google Pixel Watch نام دارد، قیمت آن برای مدل LTE ممکن است ۳۹۹ دلار باشد؛ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت دیگر نسخه‌های این ساعت هوشمند ارائه نشده است اما از نظر تئوری، ساعت پیکسل بدون LTE ارزان‌تر است و احتمالاً بین ۲۹۹ تا ۳۴۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اپل‌واچ سری هفت بدون LTE نیز ۳۹۹ دلار قیمت دارد؛ بدان معنا که قیمت ساعت گوگل پیکسل در مقایسه با سری اپل‌واچ بسیار رقابتی خواهد بود. با این حال، قیمت گلکسی واچ پنج مجهز به LTE که از سیستم‌عامل مشابه پیکسل واچ بهره می‌برد و از دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند از ۳۲۹ دلار آغاز می‌شود.

شایعات ادعا می‌کنند که گوگل احتمالاً پیکسل واچ را همراه با سری پیکسل هفت عرضه خواهد کرد، اگرچه شرکت ذکر شده هنوز این شایعات را تأیید نکرده است. انتظار می‌رود که دستگاه‌های جدید در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر عرضه شوند.

انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

تفاهم‌نامه همکاری استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور (تله مدیسین) با رویکرد توجه به مناطق محروم امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منعقد شد.

تیک‌تاک سرقت اطلاعات کاربرانش را تکذیب کرد

با وجود ادعای هکرها مبنی بر دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد حساب در نرم‌افزار تیک‌تاک، این شرکت هرگونه اثری از سرقت داده و ضعف و نقص امنیت سایبری را برای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود رد کرد؛ این شرکت در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد، ادعا می‌کند هیچ مدرکی دال بر رخنه امنیتی پیدا نکرده است و در گفتگوی دیگری با بلومبرگ نیز تأکید کرده است که کد منبع ارسال شده توسط هکرها کاملاً با کد منبع پشتیبانی شده تیک‌تاک متفاوت است و با یکدیگر ارتباطی ندارد.

ردمی ۱۱ پرایم معرفی شد

ردمی ۱۱ پرایم و ردمی ۱۱ پرایم 5G با تراشه مدیاتک، نمایشگر ۹۰ هرتز LCD و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی شدند. شیائومی همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود رسماً از گوشی‌های Redmi 11 Prime و Redmi 11 Prime 5G در کشور هند رونمایی کرد. این دو گوشی به‌همراه Redmi A1 معرفی شدند. گوشی‌های سری ردمی ۱۱ پرایم از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کنند و مجهز به دوربینی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هستند.

درخواست تجدید نظر اپل برای ممنوعیت فروش آیفون در برزیل

اپل اعلام کرد خواستار تجدید نظر رأی دادگاهی در برزیل خواهد شد که طبق آن فروش آیفون بدون شارژر ممنوع خواهد بود. وزارت دادگستری برزیل جریمه ای ۲.۳۸ میلیون دلاری برای اپل تعیین کرده و دستور داده فروش آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر این موبایل هوشمند لغو شود. علاوه بر آن فروش هر مدل آیفون بدون شارژر در این کشور تعلیق می‌شود.

مقامات برزیل توجیه اپل درباره عرضه نشدن شارژر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را رد و اعلام کردند هیچ شواهدی از آنکه فروش موبایل بدون شارژر به محیط زیست کمک می‌کند، وجود ندارد. شرکت آمریکایی اعلام کرد برای برطرف کردن نگرانی‌ها با سازمان حمایت از مصرف کننده برزیل همکاری می‌کند و همزمان درخواست تجدید نظر رأی دادگاه را نیز ارائه می‌کند.

تحقق ۱۸ درصدی دولت هوشمند

در ایران دولت‌هوشمند مقوله‌ای جدید محسوب می‌شود. به همین دلیل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول شده تا دستگاه‌ها را با الزامات هوشمندسازی هماهنگ کند. عیسی زارع پور، مقام عالی این وزارتخانه در چند نوبت با استفاده از «باید» دستگاه‌ها را برای انجام این کار ملزم کرده است. براساس سخنان وزیر تا ۲۹ تیرماه ۲۰ دستگاه به درگاه ملی دولت‌هوشمند متصل شده‌اند که در پایان هفته اول شهریور ماه تعداد آنها به ۳۵ دستگاه رسیده‌است.

کد خبر 603627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.