توجه و اعتماد به نیروهای بومی راهکار برون رفت از محرومیت است

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از راه‌های برون رفت از محرومیت، توجه و اعتماد به نیروهای بومی استان در مدیریت کشوری و محلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله پرواز امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه _ در نطق پیش از دستور خود در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: به‌رغم وجود احریم‌های ظالمانه کارهای بسیار بزرگ و خوبی در کشور و به‌ویژه استان هرمزگان انجام شده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: نیازمندی‌هایی نیز وجود دارد که شهروندان انتظار مطالبه‌گری این موارد توسط نمایندگان خود در سطح ملی را دارند. البته بهترین نوع مطالبه، مطالبه‌گری همراه با راهکار مناسب است.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هرمزگان دارای منابع طبیعی فراوانی‌است گفت: طولانی‌ترین خط ساحلی، مهم‌ترین دروازه صادرات و واردات، جزایر گوناگون از جمله بزرگترین جزیره خاورمیانه، مناطق آزاد تجاری و صنعتی، صنایع بزرگ مانند نفت، گاز، آلومینیوم و فولاد سیمان و گچ بخش کوچکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

پرواز اضافه کرد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی، شاهد قرار گرفتن این استان در رتبه‌های اول نرخ بیکاری و محرومیت هستیم.

وی تصریح کرد: هرمزگان گنجینه و نعمت بزرگی برای کشور ایران است و اگر بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت‌های این استان انجام می‌شد می‌توانست منجر به رشد و توسعه پایدار بیشتر کشور نیز شود.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود مدیریت بهره‌ورانه نیروی انسانی و توسعه پایدار یکپارچه مناطق مختلف، مطابق آمایش سرزمینی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور بوده که منجر به و توسعه نیافتگی مناطق مختلف شده است.

پرواز خاطر نشان کرد: با وجود آنکه هرمزگان در دریا و بنادر حرف اول را می‌زند اما هیچ‌یک از بومیان این منطقه در این حوزه به درجه مدیریت ملی و یا حتی محلی نیز نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های برون رفت از محرومیت توجه و اعتماد به نیروهای بومی استان در مدیریت کشوری و محلی است که انتظار داریم دولت سیزدهم به این موضوع ویژه توجه داشته باشد.

کد خبر 603586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.