حال بهداشت و درمان شهرستان ازنا خوب نیست

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه حال بهداشت و درمان در ازنا خوب نیست، گفت: این شهرستان با وجود جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از وضعیت بهداشت و درمان مطلوبی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عزیز الله میربراتی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های تاریخی است، اظهار کرد: قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه معادن و کشاورزی از مزیت‌های ویژه این استان است، اما دارای نرخ بیکاری ۱۳.۳ درصدی رتبه پنجم بیکاری در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه حال بهداشت و درمان در ازنا خوب نیست، ادامه داد: این شهرستان با وجود جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از وضعیت بهداشت و درمان مطلوبی برخوردار نیست.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: حداقل امکانات و تجهیزات نیروی انسانی در تک بیمارستان این شهرستان وجود ندارد. چه پدرانی که به امید فرزنددار شدن وارد این بیمارستان شدند و بدون همسر و با فرزندی بدون مادر به خانه برگشتند.

وی افزود: در دو سال اخیر مدیریت ناکارآمد مسئولان شبکه بهداشت و درمان استان لرستان و وجود نداشتن امکانات کافی موجب مرگ پنج مادر باردار شده است، نه وزارت بهداشت و نه دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه اقدام مؤثری در این راستا انجام ندادند.

میربراتی اضافه کرد: حضور نداشتن پزشکان متخصص در کلینیک در شیفت عصر و ویزیت تنها هشت بیمار در شیفت صبح و ارجاع بیماران به مطب شخصی، تعطیل شدن بخش آندوسکوپی بیمارستان امام علی (ع) ارجاع بیماران به بخش خصوصی حضور نداشتن متخصص جراحی عمومی در هشت روز از ماه با توجه به تصادفات متعدد در این شهرستان انجام ندادن سونوگرافی بیماران سرپایی و ارجاع به بخش خصوصی از مشکلات این شهرستان در حوزه درمان است.

وی افزود: ویزیت نشدن توسط متخصص زنان در بیمارستان امام علی ع () و اعزام بیماران به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار موجب فوت پنج مادر باردار در کمتر از دو سال که باعث تحت تأثیر قرار دادن شاخص کشوری شده است.

کد خبر 603580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.