ناوگان حمل‌ونقل سیستان و بلوچستان معضلات بسیاری دارد

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: کم کردن سهمیه سوخت قانون یکسانی برای همه نباید باشد، چرا که استان پهناور سیستان و بلوچستان ناوگان مناسب حمل و نقل عمومی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن ملک‌رئیسی امروز _پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود در اجلاس نهم این شورا، اظهار کرد: فرصت‌سوزی‌ها ثروت و سرمایه را از دست شهروندان دیار من برده‌اند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در تمام شاخص‌های توسعه در ردیف آخر قرار گرفته است و تمام دولتمردان در تمام دوره‌ها به آن معترف هستند و همیشه نیز مقصر را دولت‌های پیش از خود می‌دانند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شهروندان احساس می‌کنند استانشان از نقشه فراموش شده است، گفت: سیستان و بلوچستان از امتیازات طرح جوانی جمعیت محروم شده است. از طرفی انتظار داشتیم در دولت مردمی رئیسی نخبگان استان‌مان صدرنشین شوند و جایی در بدنه دولت و وزارتخانه‌ها داشته باشند، اما اکنون در پذیرش سهمیه‌های استخدامی حتی از کارمند ساده شدن نیز محروم شده‌اند.

وی تصریح کرد: صدای مرگ از تصادفات جاده‌ای هر روز به گوش می‌رسد و غرق شدن کودکان در هوتک‌ها همواره مخابره می‌شود. آمار مرگ‌ومیر مادران باردار و کودکان زیر یک سال، در ردیف سی‌ام کشور است، آمار کودکان کار بازمانده از تحصیل نیز فراوان است.

ملک‌رئیسی خاطرنشان کرد: کم کردن سهمیه سوخت قانون یکسانی برای همه نباید باشد، چرا که استان پهناور سیستان و بلوچستان ناوگان مناسب حمل و نقل عمومی ندارد و زیرساخت‌های این حوزه معضلات بسیاری دارد است، رئیس‌جمهور و کارگزاران دولت، سیستان و بلوچستان را دریابید و نگذارید بیش از این فرصت‌سوزی شود.

وی افزود: بی‌توجهی به شهروندان این استان و حاکم کردن نگاه امنیتی به مرزها به نفع کشور نیست. با وجود باز بودن مرزهای شمال و جنوب استان و استقبال کشورهای همسایه از شهروندان مشقت‌ها را در خانه خود تحمل می‌کنیم و اعتقاد قلبی داریم خاک کشورمان مقدس است.

کد خبر 603552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.