نام‌گذاری بیش از ۷۰۰ معبر اصلی قم به نام شهدا

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: بیش از ۷۰۰ معبر اصلی کلان‌شهر قم به نام شهدا نام‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایثار و شهادت در شهرداری، اظهار کرد: حدود ۷۰۰ معبر اصلی در شهر قم به نام شهدا مزین شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۳۷۵ کوچه و معبر به نام شهدا در طرح کوچه‌های آسمانی، افزود: تابلوهای جدید مزین به‌عکس شهدا با استفاده از واقعیت مجازی، اطلاعات بیشتری را راجع به شهید در اختیار مردم قرار می‌دهد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه به‌زودی فاز سوم طرح کوچه‌های آسمانی در سطح شهر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در دو مرحله نیز سردیس شهدا رونمایی شده و در حال نصب است و مرحله سوم ساخت تندیس‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به دیوارنگاره‌ها، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان زیباسازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، از این‌رو بسیاری از دیوارنگاره‌ها مزین به تصویر شهدا است، همچنین تندیس کاملی از شهید سردار سلیمانی از جنس بتن به ارتفاع چهار متر و عرض حدود دو متر در حال ساخت است.

جوادیان ادامه داد: شهر قم به‌عنوان نخستین کلان‌شهر، بوستان یادمان شهدا را دارد که در این بوستان آمفی‌تئاتر روباز ساخته می‌شود و می‌توان مراسم بزرگداشت شهدا را در این مکان برگزار کرد.

کد خبر 603536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.