احیا و مرمت بام «مقبره بنکدار» تکیه کازرونی

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان از احیا و مرمت بام «مقبره بنکدار» تکیه کازرونی این مجموعه خبر داد.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد بازسازی و مرمت در تخت فولاد اظهار کرد: از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی مجموعه تخت فولاد نگهداری و مرمت تکایا و اماکن میراثی این پهنه تاریخی است.

وی افزود: تکیه کازرونی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های معنوی و میراثی شهر اصفهان است و لذا مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجرا است. این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی شامل سبک‌سازی و استحکام‌بخشی سقف؛ پوکه‌ریزی، شیب‌بندی، اجرای ایزوگام و همچنین مرمت شرفی و نمای بام است.

احیا و مرمت بام «مقبره بنکدارِ» تکیه کازرونی

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: پس از انجام اقدامات نهایی و انجام کف‌فرش بام مقبره، این مکان قابل بهره‌برداری و بازدید گردشگران تخت فولاد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: حفظ و مرمت تخت فولاد به‌عنوان میراث ارزشمند و هویت‌ساز شهر اصفهان و همچنین برجسته‌سازی پدیده‌ها و ظرفیت‌های آن از رویکردهای حوزه فنی و عمران مجموعه است که با رعایت همه استانداردهای حفاظت از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.

عمرانی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های زیارتی و گردشگری معنوی در تخت فولاد از اجرای مرمت و بازسازی سایر بخش‌های تکیه کازرونی در سال آینده خبر داد.

کد خبر 603526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.