ضرورت فعالیت و مشارکت بانوان در امور شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویداد ریحان شهر بستر مناسبی را برای فعالیت و مشارکت زنان فراهم می‌کند و به خانواده‌ها و بانوان ساکن در محلات بسیج محلی آموزش داده ‌می‌شود تا کنشگری را تمرین کنند.

زهرا شمس‌احسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت ارتقای سطح مشارکت‌پذیری شهروندان و اهداف رویداد ریحان شهر، اظهار کرد: رخداد ریحان شهر بستر مناسبی برای فعالیت و مشارکت زنان فراهم می‌کند و به خانواده‌ها، بانوان ساکن در محلات بسیج محلی آموزش داده می‌شود تا کنشگری را تمرین کنند، لذا مهم است که از ظرفیت ساکنان بومی محلات استفاده شود.

وی ادامه داد: ریحان شهر قرار است، نمونه‌ای برای حرکت‌های مردمی باشد و قدم‌های این رخداد باید به گونه‌ای باشد که به جریان مد نظر نزدیک شویم و با بهره‌مندی از این بستر عملی که با آموزش همراه است، می‌توانیم قشری از زنان مسئولیت‌پذیر و فعال را به جامعه مخاطبان خود بیفزاییم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکردمان در رخداد ریحان شهر که در شورای اسلامی شهر آن را دنبال می‌کنیم، خلق مشارکت و ارتقای سطح مشارکت‌پذیری است؛ این طرح باید منجر به خلق مشارکت شود و ادبیات مشترکمان در این رویدادها ایجاد مشارکت است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در سال‌های قبل پروژه‌هایی وجود داشته باشد که نیازسنجی عمیقی از آن‌ها انجام نشده است، تصریح کرد: لازم است از تجربیات گذشته به خوبی استفاده کنیم و مشکلات و نقاط ضعف برنامه‌های گذشته را بررسی و رفع کنیم تا الگویی از حرکت‌های مردمی احصا شود.

شمس‌احسان اضافه کرد: نمونه‌های بسیاری مانند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان مورد خشونت، پارک‌های بانوان، شهربانوها و شهردخت‌ها اجرا شده است و هر کدام از این موارد دستورالعمل‌هایی دارد، لذا رویداد ریحان شهر نیز باید به یک دستورالعمل و گام تبدیل شود.

وی گفت: باید به گونه‌ای مسیر را طراحی کنیم که در رویداد ریحان شهر مطالبات شهروندان پاسخ داده شود.

کد خبر 603496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.