توسعه علم؛ زمینه‌ساز تمدن اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر در راستای توسعه علم عمل کنیم، زمینه‌ساز تمدن اسلامی می شویم که خود زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه _ در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهار کرد: استان اصفهان خواستگاه شهیدان گرانمایه، اندیشمندان مختلف، تمدن‌سازان و هنرآفرینان است، حدود شش هزار شهیدان این استان، دانش‌آموزان بودند و باعث شدند امنیت و آسایش، استقلال میهن اسلامی محقق شود و بتوانیم در سایه امنیت به مسائل مختلف بپردازیم.

وی ادامه داد: یادواره این حماسه بزرگ و رویداد علمی، به نام یک اندیشمند فهیم و ولایت‌مدار مرحوم «کاظمی‌آشتیانی» است که می‌تواند الگوی مناسبی برای قشر نوجوان باشد. بهترین الگوهایی که می‌توانیم در دوره زندگی خود داشته باشیم این عزیزان هستند؛ یکی از ویژگی‌های کاظمی‌آشتیانی کوشش ایشان در راستای رساندن ایده‌ها به علم نافع است و ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود مگر اینکه شروع آن از مدارس و جشنواره‌هایی نظیر خوارزمی و جابربن‌حیان باشد، هرکس علم دارد شأن و منزلت می‌یابد و کشوری که به علم، پژوهش و جشنواره‌های مشابه جشنواره خوارزمی، اهمیت دهد قدرتمند است و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر آن را ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا و قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کنند و این موضوع به علت قدرت علمی، توسعه اقتصادی، توسعه فناوری و علم و اندیشه است و اگر در این راستا عمل کنیم، زمینه‌ساز تمدن اسلامی می‌شویم که خود زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) است.

ابراهیمی اضافه کرد: اگر توسعه علم در دستور کار قرار گیرد و هرکس در هرجایی در این راستا حرکت کند، می‌تواند سربازان توانمند علمی امام زمان باشد. در کنار برگزاری این جشنواره پس از چندسال شیوع بیماری کرونا، اتفاقات فرهنگی، ورزشی، پژوهشی و روابط اجتماعی خوبی اتفاق افتاد.

کد خبر 603460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.