لزوم حمایت دولت از ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از توسعه حمل‌ونقل ریلی و ایجاد زیرساخت‌های آن، گفت: برای عبور از مشکلات حوزه حمل‌ونقل، نیازمند تغییر نگرش در اختصاص یارانه‌های دولتی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا، اظهار کرد: در صورتی که شهرداری‌ها از طریق فروش تراکم یا ماده ۱۰۰ اقدام به توسعه حمل‌ونقل ریلی کنند، در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد، از این‌رو انتظار می‌رود دولت در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز همراه شهرداری‌ها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از یارانه بنزین به بخش حمل‌ونقل عمومی، ادامه داد: در حال حاضر رقم قابل توجهی از سوی دولت به عنوان یارانه در بخش بنزین هزینه می‌شود و با توجه به افزایش مصرف بنزین که به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است، شاهد آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن هستیم و برای عبور از این مشکل باید ضمن تغییر نگرش، این هزینه‌ها در بخش زیرساخت‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی صورت گیرد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: دولت بر اساس قانون حمایت از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و حومه، مکلف به ارائه وام‌های بدون بهره به‌منظور توسعه حمل‌ونقل ریلی در شهرها است، از این‌رو انتظار داریم در این خصوص نیز حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به نقش محوری تبریز در خرید ۳۱۵ واگن مترو، گفت: تبریز در موضوع خرید واگن در سطح کشور پیشگام بوده است، پیش از این در بحث خرید واگن ویژه قطارهای شهری کشور، شهر تبریز پیشگام بود و بخش زیاد پیش پرداخت توسط قطار شهری تبریز انجام شد، لذا عمل به این تعهدات باعث ادامه قرارداد و اجرای دقیق آن بود.

وحیدکیا با اشاره به آخرین وضعیت عملیات عمرانی در خطوط یک و دو متروی تبریز، گفت: در سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در مجموعه متروی تبریز صورت گرفته است و شاهد پیشرفت کار در ماه‌های گذشته نیز بودیم؛ از این‌رو در قبال عمل به تعهدات، انتظار همکاری و همراهی بیشتر را از سوی وزارت کشور و اتحادیه قطار شهری‌های کشور و حمل‌ونقل و ترافیک داریم.

کد خبر 603459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.