درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

سفید پوشان رئال مادرید در سال های اخیر از فروش ستاره های خود، درآمد خیره کننده‌ای کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اغلب اوقات ما به رئال مادرید به عنوان یک باشگاه نگاه نمی‌کنیم و متوجه می‌شویم که استراتژی فروش نقل و انتقالات باشگاه چقدر کارآمد بوده است. آنها نه تنها در خریدهای بزرگ با رکوردشکنی شهرت کسب کرده‌اند، بلکه اطمینان حاصل کرده‌اند که برخی از بازیکنان مطرح را با قیمت‌های چشمگیر فروخته‌اند.

در سال‌های اخیر، مادرید منابع خود را برای جذب بازیکنان جوان برای آینده سرمایه‌گذاری کرده است تا ستاره‌های تثبیت شده و در تلاش برای انجام این کار، برخی از بهترین بازیکنان خود را رها کرده است.

یک استراتژی مخاطره آمیز، اما به عنوان مثال با فروش کریستیانو رونالدو نتیجه داد نه تنها کریم بنزما درخشش خود را افزایش داد، بلکه به وینیسیوس جونیور نیز اجازه داد تا شکوفا شود.

ستاره پرتغالی به هیچ وجه تنها بازیکنی نیست که مادرید را با مبلغی هنگفت ترک کرده است!

*همه ارقام از Transfermarkt گرفته شده است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

۱۰ بازیکن گران قیمت رئال مادرید

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۱۰- گنزالو هیگواین | ۳۹ میلیون یورو / ۳۵.۱۰ میلیون پوند | اس اس سی ناپولی | ۲۰۱۳

گونزالو هیگواین در دوران اوج خود یکی از بهترین مهاجمان نسل خود بود. هیگواین پس از پیوستن به رئال مادرید از ریورپلاته با مبلغ ۱۲ میلیون یورو (۱۰.۸۰ میلیون پوند) در دوران نوجوانی، ابتدا به عنوان گزینه چرخشی در تیم اصلی استفاده شد.

با این حال، او با به ثمر رساندن ۲۲ گل در لالیگا در فصل ۲۰۰۸/۰۹، خود را به عنوان مهاجم شماره یک لوس بلانکوس تثبیت کرد. هیگواین فصل بعد با وجود سن کم خود ۲۷ گل به ثمر رساند.

اما پس از ورود کریم بنزما از لئون در سال ۲۰۰۹، هیگواین دقایق حضورش در زمین را محدود دید و در نهایت این مهاجم در تابستان ۲۰۱۳ با قیمت ۳۹ میلیون یورو (۳۵.۱۰ میلیون پوند) به ناپولی فروخته شد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۹- رافائل واران | ۴۰ میلیون یورو / ۳۶ میلیون پوند | منچستریونایتد | ۲۰۲۱

رافائل واران یکی از موفق‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ از نظر کسب جام‌ها، یکی از مهره‌های کلیدی رئال مادرید بود زیرا آنها کابینه جام‌های خود را در دهه گذشته پر کردند. با این حال، سال ۲۰۲۱ منجر به پایان یک دوره در مادرید شد زیرا آنها دو مدافع تأثیرگذار خود مانند واران و سرخیو راموس را رها کردند. قرارداد این بازیکن فرانسوی در مادرید قرار بود در سال ۲۰۲۱ به پایان برسد و منچستریونایتد ۴۰ میلیون یورو (۳۶ میلیون پوند) برای جذبش پرداخت کرد. رئال مادرید از این فرصت استفاده کرد و واران را به یکی از گران‌ترین فروش‌های تاریخ خود تبدیل کرد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۸- روبینیو | ۴۳ میلیون یورو / ۳۸.۷۰ میلیون پوند | منچستر سیتی | ۲۰۰۸

روبینیو بخشی از ترکیب برزیل بود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ به رئال مادرید رفت این وینگر خلاق به دلیل مهارتش در کار با توپ و سهولتی که در لالیگا از مدافعان عبور می‌کرد، در سراسر اروپا مورد تقاضا بود. بازی‌های او چشم منچسترسیتی را به خود جلب کرد، که به تازگی دوران جدیدی را تحت مالکیت تازه‌ای از خاورمیانه آغاز کرده بود و آماده پرداخت مبلغی عالی برای این فوق ستاره بود. سیتی در آن زمان روبینیو را به گران‌ترین خرید تاریخ خود تبدیل کرد و ۴۳ میلیون یورو (۳۸.۷۰ میلیون پوند) را برای جذب او اختصاص داد. روبینیو تنها دو سال در منچستر دوام آورد و در نهایت به میلان قرض داده شد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۷- اشرف حکیمی | ۴۳ میلیون یورو / ۳۸.۷۰ میلیون پوند | اینتر | ۲۰۲۰

رئال مادرید تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۸ حکیمی را به مدت دو فصل به بوروسیا دورتموند قرض دهد، زیرا او از آکادمی جوانان این باشگاه بیرون آمد و این ملی پوش مراکشی یکی از بهترین بازیکنان آلمان در آن دوران بود. عملکرد او اینتر را تحت تأثیر قرار داد، که پیشنهادی ۴۳ میلیون یورویی (۳۸.۷۰ میلیون پوند) برای دفاع راست در تابستان ۲۰۲۰ ارائه کرد، که مادرید با خوشحالی پذیرفت. حکیمی در اینتر رشد کرد و یکی از رهبران تیم آنها بود، حتی اگر فقط یک فصل برای آنها بازی کرده باشد. ایتالیایی‌ها باید فوراً امور مالی خود را مرتب می‌کردند، که باعث شد آنها راه خود را از حکیمی جدا کنند، و این پاری سن ژرمن بود که پول نقد را برای تضمین جذب او در تابستان ۲۰۲۱ پرداخت کرد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۶- متئو کواچیچ | ۴۵ میلیون یورو / ۴۰.۵۰ میلیون پوند | چلسی | ۲۰۱۹

کواچیچ در تابستان ۲۰۱۵ با مبلغ ۳۸ میلیون یورو (۳۴.۲ میلیون پوند) از اینتر به رئال مادرید نقل مکان کرد. کواچیچ پس از گذراندن سه فصل سخت در باشگاه برای یافتن جایگاهی در خط میانی مادرید، با رقبای او مانند تونی کروس، لوکا مودریچ و کاسمیرو، سرنوشت خود را پذیرفت و در تابستان ۲۰۱۸ به طور قرضی به چلسی رفت. پس از یک دوره موقت موفقیت آمیز با آبی‌ها، چلسی ۴۵ میلیون یورو (۴۰.۵۰ میلیون پوند) پرداخت کرد تا به طور دائم جذب او را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۹ تضمین کند. کواچیچ از آن زمان تاکنون چهارمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده و به سه قهرمانی که با مادرید به دست آورده است، اضافه شده است.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۵- مسوت اوزیل | ۴۷ میلیون یورو / ۴۲.۳۰ میلیون پوند | آرسنال | ۲۰۱۳

مسوت اوزیل در تابستان ۲۰۱۳ به آرسنال فروخته شد، تصمیمی که بازیکنان رئال مادرید را شوکه کرد و کریستیانو رونالدو حرف جالبی زد که گفت از رفتن ستاره آلمانی عصبانی است زیرا "او بازیکنی بود که حرکات من در مقابل دروازه را بهتر می‌دانست."

اوزیل در جام جهانی ۲۰۱۰ به صحنه جهانی راه یافت و با نمایش‌های خیره کننده چشم مادریدی‌ها را به خود جلب کرد و آنها زمان را برای خرید او با ۱۸ میلیون یورو (۱۶.۲ میلیون پوند) در همان تابستان تلف نکردند.

استاد خط میانی، در سه فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو ۱۹ گل زد و ۴۷ گل به ثمر رساند، قبل از اینکه با رفتن آرسنال با ۴۷ میلیون یورو (۴۲.۳۰ میلیون پوند) از او سود ببرند.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۴- آلوارو موراتا | ۶۶ میلیون یورو / ۵۹.۴۰ میلیون پوند | چلسی | ۲۰۱۷

شاید یکی از گران قیمت ترین رخدادهای نقل و انتقالات، فروش آلوارو موراتا به چلسی به مبلغ ۶۶ میلیون یورو (۵۹.۴۰ میلیون پوند) در سال ۲۰۱۷ بود. موراتا در فصل ۱۸-۲۰۱۷ پس از یک فصل بسیار موفق به صورت قرضی در یوونتوس وارد ترکیب شد. عملکردهای گلزنی او باعث شد که منچستریونایتد برای امضای او با چلسی رقابت کند و آبی‌ها برای امضای او مبلغ فوق العاده ای پرداخت کردند.

این ملی پوش اسپانیایی نتوانست انتظارات زیادی را در استمفورد بریج برآورده کند و در ژانویه ۲۰۱۹ زمانی که اتلتیکو مادرید او را می‌خواست، دوباره به این تیم منتقل شد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۳- کاسمیرو | ۷۰.۶۵ میلیون یورو / ۶۳.۵۹ میلیون پوند | منچستریونایتد | ۲۰۲۲

کاسمیرو در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک جوان از سائوپائولو با مبلغی معادل ۶ میلیون یورو (۵.۴۰ میلیون پوند) وارد تیم شد. در سال‌های بعد، مرد برزیلی خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان تثبیت کرد و در طول دوران حضورش در باشگاه جوایز متعددی را به دست آورد. اما زمانی که زمانش فرا رسید، مادرید او را با سود هنگفتی به منچستریونایتد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۲ فروخت، در حالی که قبلاً خط هافبک خود را با اورلین شوآمنی تقویت کرده بود. کاسمیرو با فروش رفتن به مبلغ ۷۰.۶۵ میلیون یورو (۶۳.۵۹ پوند) به سومین فروش گران قیمت رئال در تاریخ تبدیل شد.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۲- آنخل دی ماریا | ۷۵ میلیون یورو / ۶۷.۵۰ میلیون پوند | منچستریونایتد | ۲۰۱۴

آنخل دی ماریا، وینگر آرژانتینی پس از ارائه بهترین عملکرد در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ برای رئال مادرید، در تابستان سال بعد به مبلغ ۷۵ میلیون یورو (۶۷.۵۰ میلیون پوند) به منچستریونایتد فروخته شد. دی ماریا در طول چهار فصل حضورش در این باشگاه یکی از بهترین بازیکنان رئال بود، اما زمانی که تونی کروس و خامس رودریگز پس از جام جهانی ۲۰۱۴ به سانتیاگو برنابئو آمدند، باشگاه تصمیم گرفت او را با سود کلان به مبلغ ۳۳ میلیون یورو (۲۹.۷۰ میلیون پوند) بفروشد. آنها با او در سال ۲۰۱۰ قرارداد بستند.

درآمد خیره کننده رئال مادرید از فروش ستاره‌ها!

۱- کریستیانو رونالدو | ۱۱۷ میلیون یورو / ۱۰۵.۳۰ میلیون پوند | یوونتوس | ۲۰۱۸

سومین خرید ارزشمند رئال مادرید در تاریخ، کریستیانو رونالدو، با ورود یوونتوس در سال ۲۰۱۸، گران‌ترین خرید آنها شد. رونالدو پس از کسب کم و بیش تمام جام‌های موجود در طول مدت، برای یک چالش جدید ناامید بود. او در مادرید بود و تصمیم گرفت فصل جدیدی در حرفه خود در ایتالیا آغاز کند. فوق ستاره پرتغالی در دوران حضورش در اسپانیا چهار توپ طلا را به دست آورد و همچنین ۱۰۱ گل در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید به ثمر رساند که بیشترین گل برای هر بازیکنی برای یک باشگاه است.

موفقیت رونالدو در سانتیاگو برنابئو ممکن است هرگز قابل پیشی گرفتن نباشد، اما برای مادرید فروش او با سود ۱۱۷ میلیون یورویی به یوونتوس، ۹ سال پس از امضای قرارداد با او از منچستریونایتد برای دنیای آن زمان، کار بسیار باورنکردنی و یک رکورد بود.

کد خبر 603407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.