کمک‌های بلاعوض شورای شهر هال برای بهسازی خانه‌ها

شورای شهر هال در راستای بهسازی خانه‌های شهر برای فصل سرد، کمک‌های بلاعوض در اختیار ساکنان قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر هال از هزاران نفر از مردم شهر دعوت کرده است که برای دریافت کمک‌هزینه بهسازی خانه‌های خود در راستای کاهش هزینه‌های فصل سرد درخواست خود را ارائه بدهند تا خانه‌های خود را برای زمستان گرم‌تر کنند. بنا به ادعای شورای شهر، این پیشنهاد که شامل عایق کردن سقف و دیوارها و نصب دیگ‌های بخار جدید می‌شود، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه نصب، می‌تواند سالانه تا ۷۵۰ پوند در قبوض انرژی خانواده‌ها صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

یکی از اعضای شورای شهر هال گفت: «مردم فکر می‌کنند این طرح خوب‌تر از آن است که حقیقت داشته باشد و آن را یک کلاهبرداری می‌دانند، اما شورا آماده دریافت درخواست‌های مردمی برای کمک‌های بلاعوض است و شهروندان می‌توانند تا پیش از پایان مهلت چندهفته‌ای شورا درخواست خود را ارائه دهند.»

شورای شهر هال در این زمینه این‌گونه توضیح داد که با افزایش شدید قیمت انرژی، نگرانی‌های فزاینده‌ای در این مورد وجود دارد که مردم چگونه می‌توانند از عهده افزایش قیمت‌های انرژی به‌ویژه در زمستان برآیند. لذا این طرح با پیشنهاد نصب رایگان عایق سقف و دیوار، دیگ‌های بخار جدید و سیستم‌های گرمایش مرکزی جدید برای کمک به بازنشستگان طراحی شده است.

شورای شهر اعلام کرده است که بیش از ۳۰ هزار بازنشسته دولتی در هال حق دارند برای این طرح درخواست دهند. سایر ساکنان نیز برای درخواست عایق‌بندی خانه‌های خود تنها ملزم به پرداخت ۹۹ پوند هستند.

شورا خطاب به مردم هال اظهار کرد: شورای شهر هال می‌تواند به شما کمک کند تا بازده انرژی خانه خود را بهبود بخشید تا گرم‌تر، راحت‌تر و ارزان‌تر شود بدون این‌که هزینه‌ای برای شما داشته باشد. به لطف کمک‌های مالی صندوق دولتی حمایت از مسکن، شورا می‌تواند برای نخستین بار هزینه نصب عایق زیر شیروانی، عایق دیوار حفره‌ای، تعویض دیگ بخار یا سیستم گرمایش مرکزی خانه‌های شهر را تأمین کند.

شورای شهر هال همچنین خاطرنشان کرد که برای واجد شرایط بودن دریافت این کمک معیارهایی وجود دارد که باید رعایت شوند، بنابراین نامه‌هایی از سوی شورا به خانوارهای واجد شرایط در شهر ارسال شده است.

عضو شورای شهر هال در بخش مسکن و افراد بی‌خانمان، گفت: «من درک می‌کنم که برخی از ساکنان شهر معتقدند این پیشنهاد بیش‌ازحد خوب است، غیرواقعی به‌نظر می‌رسد و بنابراین باید یک کلاهبرداری باشد، بااین‌حال به‌شخصه اطمینان می‌دهم که دروغی در کار نیست. این یک پیشنهاد واقعی است و بر اساس اولویت‌ها در دسترس همه ساکنان شهر قرار دارد. هزینه این عایق‌بندی‌ها از محل صندوق حمایت از خانوارهای دولت پرداخت می‌شود که در اختیار شورا قرار دارد.»

وی افزود: «شورا می‌خواهد ساکنان شهر در طول ماه‌های زمستان، گرم و سرحال باشند و به آن‌ها کمک کند در هزینه قبض‌های انرژی خود صرفه‌جویی کنند. عایق‌بندی مناسب هر خانه در کنار بهره‌مندی از یک دیگ بخار ترکیبی می‌تواند تا ۷۵۰ پوند در هزینه‌های جاری انرژی هر خانه صرفه‌جویی به‌ارمغان آورد. بنابراین اگر نامه‌ای دریافت کرده‌اید که در آن از ارتقای بهره‌وری انرژی خانه‌تان به‌صورت رایگان نام برده شده است و فکر می‌کنید به آن نیاز دارید، شک نکنید و با شورای شهر تماس بگیرید.»

شورای شهر هال اعلام کرد که درخواست‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی در پایان سپتامبر ۲۰۲۲ یا در صورتی که میزان درخواست‌ها به سقف بودجه تعیین‌شده برسد بسته خواهد شد و هزینه دقیق این اقدام را برای شورا نیازمند مشورت با نصاب‌های معتبر دانست.

کد خبر 603359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.