عملیات اجرایی همدان به شهروندان اطلاع‌رسانی شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: عملیات‌های تعمیری و اجرایی به شهروندان اطلاع داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: در تقاطع غیرهمسطح رسالت، عرشه پل شهید حجه‌فروش به دلیل تعمیر اقلام مصرفی در دست تعمیر بوده و این امر متداول است.

وی با بیان اینکه صحبت‌ها در خصوص نقص فنی در این تقاطع پایه و اساس ندارد، ادامه داد،: این تعمیر به منظور تعویض درز به عنوان جنس مصرفی تقاطع‌ها در دست انجام بوده است و این بازه زمانی به این دلیل انتخاب شد که تداخلی با ترافیک اربعین و بازگشایی مدارس نداشته باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت؛ در تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی نیز بتن‌ریزی در دو نوبت انجام شده و روند امروزی کار مطلوب است. این روند باید زودتر آغاز می‌شد تا به سرعت شاهد اتمام کار و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اعلام زمان‌بندی برای پروژه‌ها و فراموشی این مصوبه، تصریح کرد: قرار بر این بود که زمان آغاز و پایان هر گونه عملیات تعمیری و اجرایی به شهروندان اطلاع داده شود که در تعمیر تقاطع غیرهمسطح رسالت این گونه عمل نشده است.

حیدری با بیان اینکه در تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی حدود ۲۰ نوبت وعده نصب تابلوی روزشمار داده شد و عمل نشده است، اضافه کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر قانونی بوده و به منظور جلوگیری از بروز مشکل باید این امر محقق شود.

تصمیمات شورای اسلامی شهر لازم‌الاجراست

اکبر کاوسی امید، کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه شورای شهر یک رکن تصمیم‌گیری بوده و شهروندان نمایندگان را برای حضور در پارلمان شهری انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر زیرمجموعه دولت، مجلس و قوه قضائیه نیست و خود یک مرجع پاسخ‌دهی است. اعضای کمیسیون‌ها ضمن تبیین جایگاه شورای اسلامی شهر، باید کنار یکدیگر در راستای حفظ و ارتقای آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اگر چشم امید شهروندان به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر نبود، مسائل مختلف خود را از آنها پیگیری نمی‌کردند، ادامه داد: هر عضو شورای اسلامی شهر به استناد وظیفه و اختیارات قانونی و تعهد خود در برابر شهروندان، هر مشکلی در حوزه انتخابی خود را می‌تواند پیگیری کند.

کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بند ۳۲ ماده ۸۰ در خصوص لزوم ارائه بودجه دستگاه‌های خدمات‌رسان به شورای اسلامی شهر، افزود: علی‌رغم درخواست کتبی از مدیران عامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، در خصوص ارائه بودجه دستگاه مربوطه به شورای اسلامی شهر در راستای اطلاع از بودجه برای برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدیریت شهر، هنوز پاسخی دریافت نکرده است، به عنوان نمایندگان شهروندان در چارچوب قانون، با تمام توان پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

کد خبر 603298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.