نورصالحی: احداث خط دو مترو با سرعت پیش می‌رود/ افزایش تعداد اتوبوس‌های شهر به ۱۰۰۰ دستگاه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شهر در مهرماه به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد، البته کار طاقت‌فرسایی بود، زیرا در سال ۱۳۹۶ هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به پنج میلیارد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی، ضمن تقدیر از بخش‌هایی که برای تردد مسافران اربعین تلاش می‌کنند، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در شرع نیز به آن توصیه شده تسهیل در تردد مردم است، به طوری که در گذشته راهسازی و بازگشایی معابر برای رفت و آمد مردم فعالیتی خیرخواهانه بوده است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم از شهرداری درخواست می‌کنم که تمام اقدامات لازم را برای تردد آسان شهروندان انجام دهند تا شهر اصفهان از این جهت سرآمد باشد، افزود: در این راستا امسال نیز ۳۵ درصد از بودجه شهرداری یعنی معادل یک سوم آن به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شده است، لذا باید تلاش شود تا صددرصد آنچه در این حوزه به عنوان بودجه مصوب شده است، جذب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر کاهش و به این ترتیب سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها نیز افزایش یافت، تصریح کرد: بعد از نوروز ۱۴۰۱ هم‌زمان با بازگشایی مدارس بعد از دو سال کرونایی با توجه به کاهش تعداد اتوبوس‌ها با شرایط سختی روبه‌رو شدیم و افزایش زمان سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص بودجه مناسب به حوزه حمل‌ونقل و تلاش‌های انجام گرفته، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شهر در مهرماه به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد، البته کار طاقت‌فرسایی است، زیرا در سال ۱۳۹۶ هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به پنج میلیارد تومان افزایش یافته است.

نورصالحی اظهار کرد: در پایان سال گذشته با وجود اینکه مدیریت شهری در شرایط مالی سختی قرار داشت، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرد تا خدمات‌رسانی به شهروندان تسهیل شود.

در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر در روز از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند

وی با تاکید بر اینکه احداث خط دوم مترو با سرعت پیش می‌رود و به موازات آن نیز برای تأمین ناوگان، سیستم برق، مخابرات و تأسیسات آن قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی منعقد شده است، گفت: برای بخش حمل‌ونقل ریلی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا سرفاصله رسیدن مترو در خط یک برای مهرماه که اکنون ۱۱ دقیقه است، کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور خود در شورای عالی ترافیک کشور به همراه شهردار اصفهان، افزود: رایزنی‌های لازم انجام شده تا ۵۰۰ دستگاه تاکسی نو تا پایان سال وارد شهر شود که در این راستا امیدواریم با تشویق رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان این بخش در مدت دو سال اتفاقات خوبی بیفتد.

وی ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم را یکی از اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: اکنون در بخش ترافیک با آشفتگی‌هایی روبه‌رو هستیم که باید فرهنگ خوب راندن خودرو در شهر ترویج داده شود.

نورصالحی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی سیستم هوشمند حمل و نقل عمومی تا اول مهر به شهروندان ضروری است، گفت: اینکه مردم بدانند از خانه خود می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس مطلع شوند، نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی است، شهروندان اگر یک بار از این نرم افزار استفاده کنند و پاسخ بگیرند، به طور حتم استفاده از این سیستم را ادامه خواهند داد. برای خط یک مترو نیز باید در سطح شهر اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود تا جابه‌جایی روزانه ۸۰ هزار نفر در روز به دو برابر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر در روز از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۵۰۰ هزار نفر برسد، در حالی که این میزان تا قبل از شیوع کرونا ۶۵۰ هزار نفر در روز بود که امیدواریم با توسعه خطوط اتوبوس تندرو و مترو و کاهش سرفاصله‌ها آمار استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد.

کد خبر 603245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.