ثبت‌نام قطعی بالغ بر ۲۰۵هزار زائر برای اربعین/ممنوعیت همراه‌داشتن برخی داروها

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام قطعی بالغ بر ۲۰۵هزار زائر اصفهانی برای سفر اربعین، گفت: زائران اجازه همراه داشتن قرص‌های حاوی ماده مخدر نظیر کدئین را ندارند.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ثبت‌نام ۲۶۱ هزار و ۵۵۱ نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، اظهار کرد: از تعداد مذکور ۲۰۵ هزار و ۳۳۷ نفر ثبت‌نام خود را رسمی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ هزار و ۸۷۶ نفر مرز مهران، ۲۱ هزار و ۵۸۰ نفر مرز شلمچه، ۲۱ هزار و ۴۰ نفر مرز چذابه و ۴۶۹۶ نفر مرز هوایی را انتخاب کرده‌اند، افزود: ساکنان استان‌های شمال غرب کشور مرزهای باشماق و تمرچین را نیز برای اعزام انتخاب کرده‌اند اما این دو مرز از مرزهای انتخابی زائران اصفهانی نبوده است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی متوجه زائران نبوده است و درحال عبور از مرزهای شش‌گانه هستند، تصریح کرد: قیمت بلیت هوایی رفت‌وبرگشت اصفهان_نجف شش میلیون تومان است و شهروندان در صورت مواجهه با نرخ‌های بیشتر، موضوع را به تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

همراه داشتن تست پی‌سی‌آر الزامی ندارد

وی با بیان اینکه قاضی مخصوص برای رسیدگی به نرخ‌های بالای بلیت‌ها در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: زائران از سمت کشور عراق اجازه به همراه داشتن قرص‌های حاوی مواد مخدر نظیر کدئین را ندارند.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خدمت‌رسانی داخل مرزها و هلال‌احمر خدمت‌رسانی خارج از مرزها را بر عهده دارد، اضافه کرد: موکب‌هایی توسط سازمان هلال احمر در مسیر بین نجف تا کربلا دایر شده و درحال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

وی گفت: تاکنون چند فوتی از ایران در این سفر گزارش شده است و افراد حتماً پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه در سامانه سماح را در دستور کار خود قرار دهند و ثبت نام خود را قطعی کنند تا در صورت بروز حادثه برای آنها، شرکت بیمه‌گر تا ۳۰۰ میلیون تومان جبران خسارت کند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان با تاکید بر همراه داشتن کارت واکسن دیجیتال، خاطرنشان کرد: همراه داشتن تست پی‌سی‌آر الزامی ندارد و صرفاً کارت واکسن دیجیتال برای سفر اربعین کفایت می‌کند.

کد خبر 603227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.