ریزش سنگین بازار رمزارزها

بازار رمزارزها با از دست دادن حمایت مهم بیت‌کوین در سطح ۱۸ هزار ۹۷۵ دلاری شاهد ریزش سنگینی شد و بسیاری از رمزارزهای بازار امروز اصلاح سنگینی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد بازار رمزارزها با از دست دادن حمایت مهم بیت‌کوین در سطح ۱۸ هزار ۹۷۵ دلاری شاهد ریزش سنگینی شد، بسیاری از رمزارزهای بازار امروز اصلاح سنگینی را تجربه کردند، بیت کوین ۵.۲، اتریوم ۸.۳، بی ان بی ۶.۳ و ریپل ۵.۳ درصد افت را تجربه کردند، بر خلاف انتظار از رمزارز کاردانو این رمزارز امروز ۹.۰۸ درصد ریزش کرد و وضعیت سایر رمزارزهای بازار نیز مناسب نبود، ارزش کل بازار افت محسوسی کرد و شاخص ترس و طمع کاهش بیشتری نسبت به روز گذشته داشت، براساس پیش‌بینی تکنیکال انتظار تداوم روند اصلاحی را خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۸ هزار ۷۶۸ دلار

تغییرات: افت ۵.۲۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۵۱۶ دلار

تغییرات: افت ۸.۳۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۳ دلار و ۲۶ سنت

تغییرات: افت ۶.۲۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۱۷ دلار

تغییرات: افت ۵.۳۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۶۰ دلار

تغییرات: افت ۹.۰۳ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و یک سنت

تغییرات: افت ۵.۶۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۸۸ دلار

تغییرات: افت ۷.۲۲ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۰۶ دلار

تغییرات: افت ۸.۷۸ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: افت ۸.۷۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۰۴ دلار

تغییرات: افت ۴.۶۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: افت ۸.۰۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش سنگین بازار رمزارزها

حمایت: ۱۷ هزار ۴۰۰ دلار

مقاومت: ۲۰ هزار ۸۱۹ دلار

پیش‌بینی: در صورت تثبیت زیر محدوده حمایتی مشخص شد یعنی سطح ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار انتظار تداوم روند اصلاحی تا محدوده ۱۷ هزار ۴۰۰ دلار را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۳۹.۵۰ درصد

ریزش سنگین بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۸۴۶ میلیارد دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۴۲ میلیارد دلار

ریزش سنگین بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

ریزش سنگین بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

چارلز هاسکینسون: اتریوم کلاسیک پروژه‌ای مرده و بدون هدف است

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو گفته که اتریوم کلاسیک یک پروژه مرده است که هیچ هدف قانع‌کننده‌ای برای بودن خود ندارد. او این حرف را در پاسخ به اتهام بهره‌برداری از ماینرهای اتریوم کلاسیک بیان کرده است. یکی از حامیان این ارز دیجیتال، پس از پیشنهاد دریافت مالیات ۲۰ درصدی از ماینرها، هاسکینسون را به تلاش برای کسب سود از شبکه متهم کرده بود. در حالی که هاسکینسون فکر می‌کند اتریوم کلاسیک یک پروژه مرده است، شرکت‌هایی مانند گری‌اسکیل و انت‌پول سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شبکه انجام داده‌اند.

مرحله اول به‌روزرسانی مِرج اتریوم با موفقیت انجام شد

لحظاتی قبل به‌روزرسانی بلاتریکس شبکه اتریوم که اولین مرحله از رویداد مرج (Merge) و انتقال نهایی این شبکه به مدل مبتنی بر اثبات سهام محسوب می‌شود، در ایپاک (Epoch) شماره «۱۴۴۸۹۶» بیکن چین Beacon Chain شبکه مبتنی بر اثبات سهام اتریوم)، با موفقیت فعال شد. اکنون شبکه اتریوم برای انتقال کامل به اثبات سهام تنها یک به‌روزرسانی دیگر در پیش دارد که انتظار می‌رود بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) برگزار شود.

پروتکل آوی وام‌دهی اتریوم را پیش از به‌روزرسانی ادغام تعلیق می‌کند

پس از رأی قاطع اکثریت جامعه، پروتکل آوی پردازش وام‌های اتریوم را پیش از به‌روزرسانی اذغام موقتاً تعلیق می‌کند. طبق پیشنهاد تصویب‌شده، هدف آوی از این کار، کاهش خطرات ناشی از وام‌گیری زیاد پیش از انتقال اتریوم به اثبات سهام است. به گفته ایان آنسورث، محقق بایننس یواس، کاربران پیش از ادغام از پروتکل‌های وام‌دهی، به ویژه آوی وام اتریوم خواهند گرفت. آن‌ها می‌خواهند تا با استفاده از این وام‌ها پول رایگان یا توکن فورک اثبات کار اتریوم را دریافت کنند.

درآمد استخراج‌کنندگان اتریوم در ماه گذشته از بیت کوین پیشی گرفت

درآمد استخراج‌کنندگان اتریوم با افزایش ۲۱ درصدی در ماه اوت (مرداد) از ۶۲۰ میلیون دلار به ۷۵۶ میلیون دلار رسید و مجدداً از درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین پیشی گرفت. با این حال، درآمد ماینرهای اتریوم در اوت سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار بوده و این رقم نسبت به دوره مشابه در سال جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین نیز با افزایش ۹.۹ درصدی از ۵۹۷ میلیون دلار در ماه ژوئیه (تیر) به ۶۵۷ میلیون دلار در ماه اوت رسیده است.

ارزش اتریوم در برابر بیت کوین در آستانه ادغام به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسید

ارزش اتریوم در برابر بیت کوین در صرافی بایننس به ۰.۰۸۴ واحد رسیده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از شش درصد افزایش یافت. ارزش اتریوم در برابر بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود پنج درصد و نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن (خرداد)، ۷۲ درصد افزایش یافته است. این اتفاق در حالی رخ داده که کمتر از دو هفته تا به‌روزرسانی ادغام اتریوم باقی مانده است.

صندوق بین‌المللی پول: صنعت ارزهای دیجیتال نیاز به قانون‌گذاری فراگیرتری دارد

طبق گزارشی از صندوق بین‌المللی پول‌، حرکت ارزهای دیجیتال به سمت حضور بیشتر در جریان اصلی در چند سال گذشته، باعث شده است تا این صنعت نیاز به قانون‌گذاری فراگیرتری داشته باشد. در این گزارش آمده است که ارزهای دیجیتال از دارایی‌هایی ویژه به ابزاری برای سرمایه‌گذاری‌های سفته‌بازانه، پوشش ریسک در برابر ارزهای ضعیف و روشی برای پرداخت تبدیل شده‌اند. براساس این گزارش وجود یک چهارچوب نظارتی جهانی به بازارها نظم می‌بخشد، به ایجاد حس اعتماد در مصرف‌کنندگان کمک می‌کند، حدود مجاز را تعیین می‌کند و فضای امنی برای ادامه نوآوری‌های سودمند فراهم می‌کند.

نزدیک به نیمی از عرضه درگردش اولیه شیبا اینو تاکنون سوزانده شده است

داده‌های وب‌سایت «SHIBA BURN TRACKER» نشان می‌دهد از ۹۹۹.۹۹ تریلیون توکنی که در ابتدا عرضه درگردش شیبا اینو را تشکیل می‌دادند، حدود ۴۱۰ تریلیون توکن سوزانده شده که برابر با ۴۱ درصد از عرضه درگردش ابتدایی این میم کوین است. گفتنی است تنها در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) چیزی بیش از ۴۵۵ میلیون واحد شیبا اینو سوزانده و از چرخه شبکه خارج شده بود.

بایننس احتمال حذف تتر از بازار خود را رد نکرد

صرافی بایننس به‌تازگی اعلام کرده است پشتیبانی از معاملات سه استیبل کوین رقیب خود یعنی «USDC» ،«USDP» و «TUSD» را به‌زودی متوقف خواهد کرد. اکنون، سخن‌گوی این صرافی می‌گوید آن‌ها در حال حاضر قصد ندارند برنامه‌ای مشابه را برای تتر (USDT) هم اجرا کنند، «اما ممکن است این تصمیم در آینده با تغییر همراه شود».

استخر پولین برداشت بیت کوین و اتریوم را به حالت تعلیق درآورد

استخر استخراج پولین اعلام کرده که سرویس کیف پولش به‌دلیل افزایش تقاضا برای برداشت با مشکل نقدینگی مواجه است و به همین دلیل به‌طور موقت برداشت بیت کوین و اتریوم را به حالت تعلیق درآورده است. این استخر در اطلاعیه خود به کاربران گفته است که نمی‌تواند تاریخ مشخصی را برای ازسرگیری خدمات خود اعلام کند. با این حال، احتمالاً مشکل برداشت دارایی‌ها ظرف دو هفته آینده برطرف خواهد شد.

حدود ۷۵ درصد از نودهای اتریوم آماده به‌روزرسانی ادغام هستند

طبق داده‌های اترنودز، ۷۳.۵ درصد از نودهای اتریوم چند ساعت مانده به‌روزرسانی بلاتریکس برای رویداد ادغام آماده هستند. این به‌روزرسانی که امروز انجام می‌شود، آخرین مرحله پیش از ادغام است که بین دهم تا بیستم سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) انجام خواهد شد و مکانیسم اتریوم را به اثبات سهام تغییر خواهد داد. ویتالیک بوترین و تیم بیکو، ۲۶.۵ درصد دیگر از نودها را تحت فشار گذاشته‌اند تا کلاینت‌های خود را برای ارتقای بلاتریکس به‌روزرسانی کنند. طبق گفته بنیاد اتریوم، نودهایی که کلاینت خود را پیش از ارتقای بلاتریکس به‌روزرسانی نکرده باشند، امکان فعالیت در شبکه بعد از ادغام را نخواهند داشت.

نقشه بازار

ریزش سنگین بازار رمزارزها

کد خبر 603211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.