دستگاه نشاء کار پياز در اصفهان طراحي و ساخته شد

خبرگزاری ایمنا:محققان يک شرکت مستقر در پارک علم و فناوري شيخ بهايي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق شدند براي اولين بار در کشور، دستگاه نشاء کار پياز را طراحي و توليد کنند.


به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان، شرکت مهندسي فناوران کشاورزي آريا از شرکت هاي خصوصي مستقر در پارک علم و فناوري شيخ بهايي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان، توانست دستگاه نشاء کار پياز را براي نخستين بار در کشور بسازد.
به گفته رييس شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان، اين دستگاه خودگردان است و با استفاده از اين دستگاه از حضور 13 نفر نيروي انساني براي کاشت محصول در يک هکتار زمين کاسته مي شود.
وي افزود: گياهچه پياز توسط کارگر به پنج واحد نشاء کار دستگاه تحويل داده مي شود و دستگاه نشاء کار به صورت اتوماتيک، گياهچه ها را در خاک قرار مي دهد.
مصلحي از ديگر قابليت هاي استفاده از اين دستگاه را، توانايي در کاشت محصولات ديگري همچون کاهو، گوجه فرنگي و بادمجان عنوان کرد و ادامه داد: سيستم دستگاه نشاء کار پياز با توجه به تراکم بوته در هکتار، به کاشت مي پردازد. به گفته وي، براي توليد اين دستگاه بيش از يکسال زمان صرف شده و قيمت تمام شده آن يک سوم نمونه مشابه خارجي است.
رييس شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان در بخش ديگري از سخنانش به طراحي و ساخت دستگاه برداشت پياز توسط اين شرکت اشاره کرد و بيان داشت: با توجه به اينکه در کشور ما کاشت پياز به صورت دست پاش انجام مي شود، اين دستگاه در زمان برداشت محصول به جلوي تراکتور نصب مي شود و به کندن و جمع آوري و رديف کردن پياز در حاشيه تراکتور و يا وسط تراکتور مي پردازد.
شرکت مهندسي فناوران کشاورزي آريا در سال 1380 تاسيس و با استقرار در شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق به دستيابي به دانش دستگاه کود پاش دامي زنجيري، ماشين تخليه علوفه سيلويي و طراحي و ساخت فيدر ميکسر عمودي ثابت و سيارو دستگاه غلطک بخاري براي عمل آوري جو و کاترسيلو شده است.

کد خبر 6032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.