مدیریت شهری اصفهان برای اربعین چه خدماتی به مردم ارائه می‌دهد؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم شهر و شهرداری در راستای برگزاری مراسم اربعین با ارگان‌های ذی‌ربط همکاری و همراهی دارد، گفت: یک پایانه مسافربری در مرز چذابه به استان اصفهان اختصاص داده شده است و شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر در این زمینه همکاری‌ می‌کند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مراسم اربعین، اظهار کرد: مردم همه ساله مشتاق برگزاری راهپیمایی اربعین هستند. این در حالی است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن مرزها این مراسم انجام نشد.

وی با بیان اینکه امسال پس از تعطیلی دو ساله مراسم اربعین با اشتیاق و استقبال بیشتر متقاضیان برگزار خواهد شد، ادامه داد: بر اساس گزارش معاون وزیر کشور و پیش‌بینی‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد مازاد بر سال ۹۸ مردم ایران متقاضی حضور در راهپیمایی اربعین هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاکنون پیش‌بینی‌ها در این راستا است که بالغ بر پنج میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: اقداماتی برای برپایی مراسم راهپیمایی اربعین در شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری انجام گرفته است تا در پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر برای زائرانی که به صورت زمینی به کربلا عزیمت می‌کنند، شرایط تسهیل شود.

وی اضافه کرد: اقدامات کلان در راستای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در دولت و با محوریت وزارت کشور انجام می‌شود، اما شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به تسهیل ورود و خروج مردم کمک خواهد کرد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز با ارگان‌های ذی‌ربط همکاری و همراهی خواهد داشت؛ در مرز چذابه یک پایانه مسافربری به استان اصفهان اختصاص داده شده است و شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر در این زمینه همکاری می‌کند.

وی گفت: همه ساله شرکت‌های اتوبوسرانی شهرهای مختلف از جمله اصفهان تعدادی اتوبوس برای تردد بین پایانه مرزی و داخل شهرهای مرزی اعزام می‌کنند و اتوبوس‌ها در مسیرهایی که فاصله طولانی با پایانه مرزی و مسافربری و نیز پارکینگ‌ها وجود دارد، مستقر شده است تا انتقال مردم به سمت نقطه صفر مرزی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر اساس تقسیم‌بندی وزارت کشور و وظیفه‌ای که برای شهرداری‌های کلان‌شهرها مشخص شده، تیم‌های مختلفی از آتش‌نشانی و خدمات شهری برای حضور و خدمت‌رسانی به مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به برگزاری مراسم اربعین، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته راهپیمایی اربعین در عراق بین نجف تا کربلا برگزار می‌شد و در پی آن در شهرهای دیگر به ویژه شهر اصفهان نیز بین مراکز مذهبی و امامزاده‌ها این راهپیمایی انجام می‌شود.

نورصالحی ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در سطح شهر اصفهان مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار خواهد شد و مجموعه مدیریت شهری در راستای تسهیل تردد، برقراری موکب‌ها و خدمات مورد نیاز اقدام خواهد کرد تا هم‌زمان با سراسر کشور در اصفهان این مراسم به صورت باشکوه برگزار شود.

کد خبر 603183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.