توسعه ۱۲ هزار متر مربعی فضای سبز در خیابان بهشت

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از ۱۲ هزار متر مربع توسعه فضای سبز در خیابان بهشت خبر داد و گفت: افزایش سطح کمی و کیفی فضای سبز از مؤلفه‌های مهم در زیباسازی شهر، تقویت حس آرامش و افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه بوستان‌ها در تأمین اوقات فراغت شهروندان و استقبال آنها از بوستان‌ها در یک سال اخیر، با برنامه‌ریزی انجام شده بر وسعت فضای سبز منطقه ۹ افزوده شده است.

وی با بیان اینکه توجه به سرانه فضای سبز و حفظ تعادل‌های طبیعی در شهرها به‌ویژه شهرهای پرجمعیت و صنعتی اهمیت زیادی دارد، افزود: سرانه فضای سبز در اختیار منطقه ۱۶.۲۹ متر مربع و سرانه فضای سبز اکولوژیک ۱۸.۳ متر مربع است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز به‌کار پروژه احداث و توسعه فضای سبز خیابان بهشت به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳.۷ میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: در این پروژه ۳۰۰ متر مکعب تعویض خاک، ۲۳۰۰ کاشت اصله درخت و شش هزار متر طول پرچین در دست اقدام است که تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت احیا و توسعه فضای سبز شهری، گفت: تلاش می‌کنیم در منطقه ۹ شهرداری اصفهان علاوه بر انجام اقدامات عمرانی و خدمات شهری، توجه ویژه به حوزه فضای سبز نیز داشته باشیم که امیدواریم با اقدامات در حال انجام در سطح این منطقه و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص، شاهد توسعه فضای سبز باشیم.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: فضای سبز به‌عنوان عضو جدایی‌ناپذیر پیکره شهرها، در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، به‌طوری که کمبود فضای سبز می‌تواند اختلالات جدی در روند حیات شهروندان و شهرها به‌وجود آورد.

وی تاکید کرد: مهم‌تر از فرهنگ کاشت نهال، نگهداری و حراست از فضای سبز است که باید از سنین کم در کودکان نهادینه شود تا در آینده شاهد شهری سبز و آباد باشیم.

کد خبر 603181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.