حل معضل سد معبر با بهره‌گیری از الگوهای موفق

شهردار خرم‌آباد گفت: درپی نارضایتی شهروندان و مراجعات مکرر آنان، حل معضل سد معبر با یک کار کارشناسی چهار ماهه در دستور کار قرار گرفت.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب سد معبر، با الگوگیری از مراکز استان‌هایی که در این زمینه تجربه موفقی داشته‌اند، حل این معضل شهری در دستور کار قرار گرفت تا با جانمایی‌هایی که توسط شهرداری برای دست‌فروشان در دستور کار قرار می‌گیرد، این نابسامانی سامان یابد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، میوه‌فروشانی که استقرار آن‌ها در ورودی‌های شهر موجب بروز تصادف می‌شود، ساماندهی می‌شوند.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه در مناقصه سد معبر شهرداری تنها شرکت‌ها می‌توانند حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح زیرمجموعه‌هایی که مورد تأیید دستگاه‌های امنیتی بودند، در مناقصه شرکت و مشخص شدند.

فتوحی اضافه کرد: در حال انجام تمهیدات برای آغاز پروژه هستیم؛ امیدواریم این طرح مورد استقبال همشهریان قرار بگیرد و دست‌فروشان بدون اینکه مشکلی برایشان ایجاد شود، ساماندهی شوند.

به گزارش ایمنا، ایجاد بازارچه‌های محلی، فراهم کردن زیرساخت‌ها، تسطیح اراضی، غرفه‌بندی، تأمین آب و برق، احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه، نصب دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت، تأمین امنیت بازارچه و اجاره دادن غرفه‌ها با قیمت عادلانه با هدف کمک به دست‌فروشان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌تواند گامی مؤثر و راهکاری عملی برای ساماندهی دست‌فروشانی باشد که به ناچار با پهن کردن بساط در تلاش برای تأمین معاش خود و خانواده‌هایشان هستند.

کد خبر 603165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.