کاهش کانون حضور موش‌ها در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: با اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته، کانون‌های حضور موش‌ها در این کلان‌شهر از ۶۰ کانون به ۱۱ کانون رسیده است.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۹۶ که مبارزه با موش‌ها را آغاز کردیم، ۶۰ کانون فعال شناسایی شد که در حال حاضر تعداد آنها به ۱۱ کانون رسیده است؛ سال گذشته ۱۲ کانون داشتیم که در یک سال توانستیم آن را یک کانون کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه موش‌ها بیشتر در ورودی مکان‌های مختلف یا محل‌هایی که بار وارد می‌شود، وجود دارند، ادامه داد: موش‌های خانگی مشکلی ایجاد نمی‌‎کنند، اما بیشتر موش‌ها با محموله‌های بازرگانی خارج از کشور وارد می‌شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: موش‌ها به دلیل هوشمند بودن در تله‌ها گرفتار نمی‌شوند، بنابراین هر ماده‌ای که برای حذف موش‌ها استفاده می‌کنیم، یک بازه زمانی حداکثر دو ساله قابلیت اتکا دارد.

وی تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان برای مبارزه روش بیولوژیک منعقد و آن را به صورت پایلوت اجرا کردیم که نتیجه آن مثبت بود؛ البته این فرایند مدتی ادامه خواهد داشت، اما باید روش دیگری اجرا کنیم تا مبارزه مستمر با موش‌ها انجام شود.

نجفی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده موش در جوی‌ها و خیابان‌ها، مراتب را در تماس با شماره ۱۳۷ اعلام کنند تا همکاران ما برای بررسی به منطقه اعزام شوند.

کد خبر 603131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.