چند سکانس با آخرین وضعیت آسمان‌خراش‌های ذوب‌آهن

تیم ذوب‌آهن فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد. انتظار می‌رفت مدیران این باشگاه برای فصل جدید، تقویت تیم را در دستور کار خود قرار دهند اما تیم هنوز ترکیب نهایی خود را نشناخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل گذشته تیم بسکتبال ذوب‌آهن با هدایت «فرزاد کوهیان» نایب‌قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد اما شاکله این تیم نه در زمان مدیرعامل فعلی بلکه در مدیریت مجتبی فریدونی بسته شده بود.

شنیده می‌شود برای تشکیل این تیم زمان مدیریت فریدونی، فشارهایی برای جذب مربی جدید و بازیکن روی مدیرعامل باشگاه بود که درنهایت این مدیر زیر بار نرفت و قرارداد کوهیان با گاندوها تمدید شد؛ این درحالی است که جذب بازیکن نیز به سرمربی ذوبی‌ها سپرده شد تا دست کوهیان برای انتخاب بازیکن باز باشد.

این مربی علاوه بر بازیکنان جوان، ملی‌پوشانی از جمله ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، فرید اصلانی و محمدرضا اکبری را به جمع سبزپوشان اضافه کرد. حتی در ادامه فعالیت نقل و انتقالاتی صحبت‌هایی درخصوص جذب بازیکن خارجی از سوی مدیریت وقت باشگاه مطرح شده بود که با استعفای فریدونی، این وعده محقق نشد.

در ادامه قصد داریم آخرین وضعیت آسمان‌خراش‌های ذوب‌آهن را در گذشته و حال را بررسی کنیم:

سکانس اول؛ قهرمان رگولارسیزن

بسکتبالیست‌های ذوب‌آهن، دور برگشت مرحله گروهی فصل گذشته را بدون شکست پشت سر گذاشتند و برای آنکه تعداد بازی‌های بیشتری را از سوی تیم‌ها شاهد باشیم، فدراسیون بسکتبال مرحله گروهی دیگری به مجموعه مسابقات اضافه کرد که در نهایت گاندوها مرحله دوم گروهی را هم بدون شکست به پایان رساند.

سبزپوشان اصفهانی در مرحله دوم مقدماتی، با تیم همشهری خود سپاهان هم‌گروه شدند که در بازی رفت و برگشت این تیم را از پیش رو برداشتند. تیم بسکتبال ذوب‌آهن به سرمربیگری فرزاد کوهیان، پس از چند سال موفق شد به عنوان تیم اول به پلی‌آف صعود کند و قهرمان رگولارسیزن (مرحله مقدماتی) لیگ برتر بسکتبال شود.

سکانس دوم؛ ذوبی‌ها بدون خارجی‌های تأثیرگذار

به زعم کارشناسان بسکتبال کشورمان، حضور بازیکنان خارجی در لیگ تأثیر زیادی در روند تیم‌ها دارد. فصل گذشته تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان، نیروی زمینی، رعد پدافند و نفت آبادان از بازیکن خارجی در ترکیب تیم خود استفاده نکردند که به جز ذوب‌آهن، دیگر تیم‌ها حتی به پلی‌آف این رقابت‌ها هم صعود نکردند، درحالی که شهرداری گرگان با دو بازیکن خارجی قهرمان، نظم‌آوران سیرجان و شیمیدر نیز با دو بازیکن سوم مشترک و دیگر تیم‌ها هم که همگی دو بازیکن خارجی را جذب کردند.

اما سرمربی تیم ذوب‌آهن سعی کرد با همان بازیکنان جوان و ملی‌پوش ایرانی خود، قدم به مسابقات لیگ برتر بگذارد که البته در طول رقابت‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد. این درحالی است که تیم شهرداری گرگان در فینال این رقابت‌ها «پری پتی» را در اختیار داشت و همین بازیکن با کسب امتیازات متعدد توانست نقش بسزایی در قهرمان گرگانی‌ها داشته باشد.

چند سکانس با آخرین وضعیت آسمان خراش‌های ذوب‌آهن!

سکانس سوم؛ از پرداخت نشدن کامل مطالبات تا تیم ناآماده کوهیان

شاگردان کوهیان با عملکرد خوب خود و با پشت سر گذاشتن مراحل حذفی به فینال لیگ برتر بسکتبال مردان رسیدند. آسمان‌خراش‌های ذوب‌آهن در فینال رقابت‌ها و با تمام شایستگی نتوانستند مقابل تیم خوب گرگان نتیجه بگیرند و مقام دوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند. درحال‌حاضر چند ماه از اتمام لیگ برتر بسکتبال می‌گذرد و زمان زیادی تا شروع فصل آینده باقی نمانده، اما شنیده می‌شود بازیکنان و کادر فنی ذوب‌آهن هنوز قسط آخر مطالبات خود را دریافت نکردند. از سوی دیگر تمرینات این تیم قرار است روزهای آینده در مجموعه ملت آغاز شود اما هنوز وضعیت برخی مهره‌های تیم مشخص نیست.

فدراسیون بسکتبال زمان شروع فصل جدید لیگ برتر بسکتبال را _هفتم مهرماه_ اعلام کرد که یعنی حدود ۱۶ روز دیگر رقابت‌های بسکتبال آغاز می‌شود. علیرضا احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در نخستین اقدام خود برای تیم نایب قهرمان، قرارداد سرمربی این تیم، فرزاد کوهیان را تمدید کرد؛ اما درحال‌حاضر با توجه به اینکه زمان زیادی تا بازی نخست ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال باقی نمانده، خبری از تمدید قرارداد بازیکنان مطرح این تیم به گوش نرسیده است.

در اصل تیم‌های لیگ برتر برای آنکه با شرایط بهتری وارد رقابت‌ها شوند نیاز به تمرینات پیش‌فصل دارند و مربی از طریق برگزاری بازی‌های دوستانه می‌تواند نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کند، اما تیم بسکتبال ذوب‌آهن هنوز نتوانسته وضعیت خوبی در این خصوص داشته باشد.

چند سکانس با آخرین وضعیت آسمان خراش‌های ذوب‌آهن!

سکانس چهارم؛ از کاهش بودجه تیم تا تقویت اردوگاه رقیب

با توجه به شرایط لیگ بسکتبال در سال جاری و انصراف دو تیم خوب نظم‌آوران سیرجان و شیمیدر، ذوبی‌ها شانس این را دارند که با تشکیل یک تیم منسجم و جذب بازیکنان ایرانی و حتی خارجی، قهرمانی لیگ را به دست آورند و افتخارآفرینی کنند. پیش‌تر مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایمنا، اعلام کرد که افزایش بودجه‌ای برای تیم بسکتبال در نظر ندارند و با همان بودجه فصل پیش قصد یارگیری دارند که به نظر می‌رسد اعتبار این تیم نه تنها افزایش مقدار نداشته است بلکه شاهد کاهش آن در فصل جدید هستیم.

از طرف دیگر، نیمکت ذخیره ذوب‌آهن نیز یکی از چالش‌های فصل گذشته این تیم بود. علاوه بر نفرات حاضر در زمین به نظر می‌رسد ذوبی‌ها نیاز به نیمکت قوی دارند تا در صورت مصدومیت برخی نفرات، افراد آماده‌ای وارد زمین شوند و تفاوت زیادی را متوجه کادر فنی نکنند. موضوعی که فصل پیش و درحالی‌که ورزش کشور تحت تأثیر بالای بیماری کرونا بود مشکلات زیادی را برای گاندوها به وجود آورد.

روزهای اخیر قرعه‌کشی فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال برگزار شد که نخستین بازی ذوب‌آهن مقابل قهرمان فصل گذشته یعنی شهرداری گرگان است.

گرگانی‌ها یارگیری خود را خیلی پیش‌تر شروع کرده‌اند و مهران حاتمی برای یک فصل دیگر هم هدایت این تیم را برعهده گرفت. حتی بازیکنان مطرحی از جمله پری پتی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و یاسین کلاسنگیانی که در قهرمانی این تیم نقش مهمی داشتند هم قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند و مدیران باشگاه گرگانی برای تقویت بیشتر این تیم تا این لحظه سالار منجی و بهنام یخچالی، ملی‌پوش تیم بسکتبال را هم به جمع گرگانی‌ها اضافه کرد.

شنیده می‌شود باشگاه شهرداری گرگان برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال حدود هفت میلیارد بودجه خود را افزایش داده‌اند اما از سوی دیگر ذوبی‌ها نه تنها برنامه‌ای برای افزایش بودجه ندارند بلکه شنیده می‌شود اعتبار این تیم کاهش پیدا کرده است.

چند سکانس با آخرین وضعیت آسمان خراش‌های ذوب‌آهن!

سکانس پایانی؛ لیگ جدید با چاشنی میزبانی در ملت!

فصل گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور مسابقات لیگ به صورت متمرکز در تهران برگزار شد که طرفداران ذوب‌آهن تنها برای بازی‌های فینال موفق شدند به ورزشگاه بروند؛ اما برای فصل جدید، لیگ برتر به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که مردم اصفهان و هواداران ذوب‌آهن این شانس را دارند تیم خود را حمایت کنند. این نکته را هم باید متذکر شد که باشگاه ذوب‌آهن این فرصت را دارد تا برای حمایت بسکتبالیست‌های خود هواداران زیادی را برای تشویق ذوبی‌ها ساماندهی و در ورزشگاه حاضر کند. همچنین پخش زنده مسابقات از شبکه استانی اصفهان می‌تواند علاقه‌مندان زیادی را به سمت تنها نماینده بسکتبال اصفهان در لیگ برتر جذب کند.

به گزارش ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن از تیم‌های پر افتخار بسکتبال کشورمان محسوب می‌شود که نایب‌قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را هم در کارنامه خود به همراه دارد. با توجه آنکه فصل گذشته این تیم مقام دوم لیگ برتر به دست آورد، این شانس را دارد تا حضوری قدرتمندی را در بازی‌های آسیایی تجربه کند. در واقع مدیران باشگاه ذوب‌آهن می‌توانند برای بازگشت این تیم به روزهای اوج و افتخارآفرینی دوباره، برنامه بهتری همراه با اعتبار مالی بالاتری را برای آنان فراهم کنند. باید دید سرنوشت آسمان‌خراش‌های ذوب‌آهن در آستانه شروع لیگ جدید بسکتبال کشور به کجا خواهد رسید.

کد خبر 603120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.