ضرورت کاهش تولید پسماند در اهواز

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: احداث سلول شماره دو دفع پسماند اهواز اقدام خوبی است که می‌تواند به تفکیک زباله از مقصد و رعایت نکات بهداشتی در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش محمودی در آئین بهره‌برداری و افتتاح سلول دوم دفع پسماند، اظهار کرد: زحمات تمام کارگران، سازمان پسماند و تمام افرادی که در احداث این سلول تلاش کردند، قابل تقدیر است، چرا که در دو تا سه ماه گذشته دمای هوای اهواز بسیار بالا بود و انجام کار در این شرایط سخت، جای تقدیر دارد.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری از سوی سازمان پسماند اقدامات خوبی انجام گرفت و کارخانه‌ای که سالیان سال تعطیل بود، بازسازی شد و آماده بهره‌برداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: احداث سلول شماره دو دفع پسماند اقدام خوبی است که می‌تواند به تفکیک زباله از مقصد و رعایت نکات بهداشتی در این زمینه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه از شهردار و سازمان مدیریت پسماند می‌خواهیم که معضلات چرخه پسماند در اهواز رفع شود، تصریح کرد: پسماند حوزه‌های مختلفی دارد و آموزش شهروندی در این خصوص باید جدی گرفته شود و به سمت کاهش تولید پسماند حرکت کنیم.

محمودی گفت: شورای اسلامی شهر در رابطه با موضوع تفکیک از مبدا طرحی را ارائه داده بود که انتظار داریم مدیریت شهری، شهردار و سازمان پسماند به طور جدی به این موضوع ورود کند و تفکیک از مبدا را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در اهواز وجود دارد، گفت: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی دعوت می‌کنیم تا به موضوع پسماند ورود و در حد توان کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه توجه به موضوع جمع‌آوری نخاله‌ها یک مسئله جدی است، اضافه کرد: بارها گفته‌ایم که توجه به موضوع جمع‌آوری نخاله مهم است و امیدواریم بتوانیم در این خصوص اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

کد خبر 603119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.