گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در یوتا

یوتا، ایالتی در جنوب غربی آمریکا، تا سال ۲۰۲۷ میزبان هزار مایل مسیر دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده خواهد بود. اقدامات اولیه برای توسعه این زیرساخت‌ها از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تردد سبز طی یک دهه اخیر و به ویژه پس از انتشار ویروس کرونا میان مردم سراسر جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است و بسیاری از مدیران به پیاده‌ساری نوآوری‌هایی برای تشویق هرچه بیشتر آن میان مردم روی آورده‌اند. یوتا در ایالات متحده آمریکا از پیشگامان ترویج دوچرخه‌سواری میان شهروندان به‌شمار می‌رود که پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز اقدامات بسیار کارآمدی برای افزایش گرایش مردم به اتخاذ پویایی پاک پیاده کرده و در زمینه توسعه دوچرخه‌سواری بسیار موفق بوده است.

مدیران این ایالت از سال ۲۰۱۷ جنبش جدیدی برای ترویج دوچرخه‌سواری آغاز کرده‌اند و در نظر دارند تا سال ۲۰۲۷، جمعیت زیادی از مردم را به استفاده از دوچرخه سوق دهند و از این طریق، مزایای بی‌شمار آن مانند بهبود سلامت روانی و جسمی شهروندان و همچنین کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را برای منطقه به ارمغان بیاورند. این جنبش "توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده" نام گرفته و توسعه دوچرخه‌سواری میان کودکان و نوجوانان را بیش از سایر اعضای خانواده مورد هدف قرار داده است تا نگرانی والدین را از تردد فرزندان خود به وسیله دوچرخه‌ها به حداقل برساند. در واقع، نگرانی والدین از ناامنی معابر شهری برای دوچرخه‌سواری فرزندان آن‌ها و کاهش تردد از طریق این وسیله نقلیه پاک، مدیران را به آغاز پروژه ذکر شده، سوق داد. تا پیش از این، حتی مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری از ایمنی کافی برخوردار نبود و روزانه بسیاری از کودکان و نوجوانان آسیب‌های جسمی زیادی را حین عبور و مرور تجربه می‌کردند در نتیجه، مدیران تصمیم گرفتند اقدامات جدیدی را برای افزایش ایمنی مسیرهای قدیمی پیاده کنند، ضمن این‌که به توسعه هزار مایل مسیر دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده جدید در سراسر ایالت بپردازند.

گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در یوتا

در این رابطه، قرار است زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در سه نوع منطقه با ویژگی‌های متفاوت ایجاد شود:

· مناطقی با حداکثر سرعت ۲۵ مایل بر ساعت خودروها، که در این مناطق دوچرخه‌ها در معابر شهری با وسایل نقلیه موتوری در یک مسیر مشترک تردد می‌کند، اما قانون عبور و مرور برای هر یک متفاوت خواهد بود.

· مناطقی با سرعت بین ۲۶ تا ۴۴ مایل بر ساعت وسایل نقلیه موتوری که در این محله‌ها دوچرخه‌ها از معابر مشترکی با خودروها برخوردار است، با این حال فضای تردد میان این دو دسته وسیله نقلیه به وسیله موانعی از یکدیگر جدا خواهد شد.

· مناطقی با سرعت بالای ۴۵ مایل بر ساعت خودروها، که در این معابر محل تردد خودروها و دوچرخه‌ها به وسیله موانع محکمی مانند درختان از یکدیگر کاملاً جدا خواهد شد و امکان ورود هر وسیله نقلیه به مسیر مجاور خود به صفر خواهد رسید.

گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در یوتا

بهره‌گیری از داده‌های شهری برای استفاده از دوچرخه‌ها در پروو

مدیران یوتا برای این‌که از کارآمدی پروژه خود مطمئن شوند، آن را به طور آزمایشی در شهر پروو (Provo)، به عنوان یکی از پرترددترین شهرهای ایالت پیاده کردند و از داده‌های شهری برای میزان استفاده از دوچرخه‌ها بهره گرفتند. این داده‌ها از طریق نصب سنسورهای دیجیتالی روی سیستم‌های روشنایی شهری جمع‌آوری شد و تصویری را از میزان تردد مردم به وسیله دوچرخه‌ها در اختیار اجراکنندگان پروژه قرار داد.

مدیران پروژه در تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل، سرعت دوچرخه‌ها را نیز مورد توجه قرار دادند و متوجه تغییر قابل‌توجه آن نسبت به گذشته شدند. در واقع، میزان ترافیک دوچرخه و سرعت آن‌ها در مناطقی که پروژه به طور آزمایشی در آن‌ها اجرا شده بود، به طور چشمگیری افزایش یافته بود. رویداد دیگری که باعث شگفتی مدیران شد این بود که، بخش اعظم سفرهای شهری در پروو طی مرحله آزمایشی با اهدافی فراتر از سرگرمی انجام شده بود، به این معنی که بسیاری از مردم شهر به منظور انجام امور روزمره، تردد از طریق دوچرخه را جایگزین استفاده از وسایل نقلیه موتوری شخصی یا عمومی کرده بودند. نکته جالب توجه دیگر این بود که، دوچرخه‌سواران نسبت به گذشته در مسیرهایی با تردد وسایل نقلیه موتوری، سرعت خود را کاهش داده بودند و همین امر، کمترین سانحه خیابانی را طی دوره آزمایشی در پی داشت.

گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در یوتا

تبعات مثبت مرحله آزمایشی توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دوستدار خانواده در پروو، مدیران یوتا را برای ادامه روند گسترش این مسیرها در سراسر ایالت مصمم‌تر از قبل کرد.

در این رابطه، مدیران تصمیم گرفتند با نصب سنسورهای دیجیتالی در سراسر معابر چندمنظوره و مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری، به جمع‌آوری داده‌های مربوط به تردد از طریق این معابر بپردازند و اقدامات لازم را برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه خیابانی پیاده کنند تا هر چه بیشتر شهروندان را به اتخاذ تردد سبز سوق دهند.

کد خبر 603117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.