لزوم تلاش برای درآمدزایی شهرداری اهواز از پسماند

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: اهواز باید بتواند با استفاده از تکنولوژی و راهکارهای نوین در پسماند پیشگام و از این محل درآمدزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خانچی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در آئین بهره‌برداری از سلول دوم دفع پسماند، اظهار کرد: سالیان سال بود که محیط‌های پیرامونی سایت صفیره برای همه آزار دهنده بود و جای تعجب داشت که مردم در نزدیکی این منطقه چگونه زندگی می‌کنند، امروز بهره برداری از این طرح جای امید دارد.

وی افزود: امید داریم با بهره‌برداری از این سلول شرایط متحول، زندگی و معیشت مردم پیرامون این منطقه بهتر از گذشته شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: سلامت و امنیت مردم یکی از اولویت‌های مدیریتی استان است و ما در انجام این دو مقوله از انجام کاری کوتاهی نخواهیم کرد.

خانچی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، عوارض آلایندگی مربوط به شرکت‌های نفت و گاز اخذ و به حساب شهرداری‌ها واریز شد.

وی تصریح کرد: اولویت اول ما در بحث هزینه‌کرد که به همه شهرداری‌ها ابلاغ شده مربوط به پروژه‌های مرتبط با محیط زیست از جمله ساماندهی سایت‌های پسماند است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: محیط زیست هم باید نظارت داشته باشد و موضوعات هزینه‌کرد پروژه‌ها را دنبال کند تا در بازه زمانی کوتاه ضمن ساماندهی سایت‌های پسماند در سطح استان شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاهای استان باشیم.

خانچی گفت: امید داریم که روز به روز شاهد زندگی بهتر شهروندان در کلان‌شهر اهواز باشیم چرا که مردم خوزستان لایق و شایسته بهترین‌ها هستند.

وی با بیان اینکه باید روزی شاهد درآمدزایی شهرداری‌ها از محل پسماند باشیم، یادآور شد: پسماند که به آن طلای کثیف می‌گویند یکی از منابع درآمدی بسیاری از شهرداری‌ها در کشور از این محل است که موضوع قابل توجهی است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: ما نتوانستیم از پسماند تا به امروز در جهت درآمدزایی بهرمند شویم و یکی از هزینه‌های سنگین شهرداری در رابطه با جمع آوری و مدیریت پسماند است.

خانچی اظهار کرد: اهواز باید بتواند با استفاده از تکنولوژی و راهکارهای نوین در پسماند پیشگام باشد و از این محل درآمدزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر شهرداری اهواز اقدام خوب و مؤثری نسبت به موضوع پسماند انجام بدهد باعث تحرک تمام شهرداری‌های استان می‌شود و الگویی برای دیگر شهرها خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در پایان به ایام اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: همچون سال‌های قبل خوزستان توفیق میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارد و انتظار من از شهرداری‌های اهواز و استان این است که به طرز شایسته و بایسته بتوانیم میزبان خوبی برای آنها باشیم.

کد خبر 603096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.