۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
اقدامات مثبت شهردار تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آغاز فعالیت دوره ششم مدیریت شهری تهران، اقدامات خوب و مثبتی در پایتخت رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در جریان نودمین جلسه شورای شهر تهران، پس از استماع گزارش شهردار تهران اظهار کرد: اقدامات خوب و مثبتی از آغاز فعالیت دوره ششم مدیریت شهری تهران در پایتخت رخ داده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از کسانی که تلاش کردم در انتخاب شهردار تهران به رویکرد رسیدگی به موضوعات بر زمین مانده در زمینه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران توجه کنم، معتقدم در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران میزبان ریاست سازمان خدمات و رفاه اجتماعی بودیم و گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه شد.

وی افزود: از ریاست شورای اسلامی شهر تهران و شهردار پایتخت درخواست می‌کنم جلسه‌ای برای ارائه گزارش ریاست سازمان خدمات و رفاه اجتماعی شهرداری تهران در صحن شورا نیز ترتیب داده شود.

موضوع افزایش نقدی سرمایه بانک شهر به اصلاحیه نیاز دارد

مهدی اقراریان نیز در بررسی لایحه‌ای از سوی شهردار درباره مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر که در جلسه‌ای دو ساعته مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت، اظهار کرد: موضوع افزایش نقدی سرمایه بانک شهر در لایحه شهرداری نبود و به بحث اصلاحیه بودجه نیاز داشت.

وی تصریح کرد: این موضوع دیده شد اما در قسمتی از این لایحه موضوع مبهمی نیز وجود دارد که در خصوص افزایش سرمایه از ردیف ۲۰۰ میلیارد تومانی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اگر ردیف مورد نظر برداشته شود نیاز به ۳۱۱ میلیارد نقدینگی است که از این رقم تنها ۲۰۰ میلیارد در این لایحه پیش‌بینی کرده بودیم اما همچنان تحقق این ردیف سرمایه در هاله‌ای از ابهام است؛ سوال اینجاست که در خصوص ابهام افزایش سرمایه از ردیف ۲۰۰ میلیاردی، برداشت نقدی ردیف ۱۱۱ میلیاردی بدون مجوز شورای شهر از چه ردیفی قابل برداشت است و اگر این موضوع کارشناسی و الزام شده در کدام بندها حذف و اضافه صورت خواهد گرفت؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران یکی از ابربدهکاران بانک شهر است و در گزارش امروز زاکانی مشخص شد این شهرداری حدود به ۳۵ هزار میلیارد بدهی جاری دارد.

کد خبر 603086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.