لزوم استفاده از بانوان توانمند در حوزه مدیریت‌

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه مدیریتی شهرداری تهران تعدادی از بانوان منصوب شدند اما کافی نیست و توقع داریم از ظرفیت بانوان توانمند در حوزه مدیریت‌های ارشد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی پور امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار در خصوص برنامه‌های اجرا شده در یک سال گذشته و برنامه‌های آتی، اظهار کرد: در گزارشتان به این موضوع اشاره کردید که در حوزه نرم افزاری به دنبال تحول در حوزه شهروندی و تبدیل به شهروندان الگو و پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی هستید.

وی ادامه داد: سوال این است در شرایطی که فقط هشت درصد بودجه شهرداری در سال جاری به حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد، چگونه این تحول ایجاد خواهد شد؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: اگر می‌خواهیم تحولی در حوزه نرم افزاری در شهر و شهروندان ایجاد شود، قطعاً باید توجه ویژه به بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیمی از بودجه اختصاص یافته به حوزه فرهنگی و اجتماعی، به امور جاری از جمله حقوق و دستمزد تعلق دارد؛ این موضوع رویه اشتباهی است که از قبل بود و باید اصلاح شود.

معدنی پور گفت: از شهردار تهران درخواست می‌کنم تا روح حاکم در برنامه چهارم شهرداری تهران که در حال تدوین است فرهنگی و اجتماعی باشد و اگر می‌خواهیم در شهر تحول ایجاد کنیم باید این مهم در تمام ابعاد برنامه و در تمام احکام در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بر ضرورت افزایش نقش آفرینی زنان در مدیریت شهری، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم توسعه اجتماعی داشته باشیم باید در برنامه‌های حوزه شهروندی و شهرداری به صورت ویژه‌ای به نقش زنان توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریتی در شهرداری تهران شماری از بانوان منصوب شده‌اند اما این تعداد رضایت بخش نیست و توقع داریم از ظرفیت بانوان توانمند و باتجربه شهرداری تهران در حوزه مدیریت‌های ارشد استفاده شود.

کد خبر 603067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.