احتمال ابتلا به آبله میمون در باشگاه‌های ورزشی وجود دارد

متخصصان معتقدند که احتمال ابتلا به آبله میمون در باشگاه ورزشی وجود دارد، اما جای نگرانی نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان اخیراً اعلام کرده‌اند که احتمال ابتلاء به آبله میمون در باشگاه‌های ورزشی وجود دارد؛ بنابراین افراد باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. توصیه شده است ابتدا تجهیزاتی از جمله دستگاه‌های وزنه‌برداری، دمبل‌ها، هالتر و تشک‌های یوگا را قبل و بعد از استفاده استریل کنید. حوله‌های باشگاه را به اشتراک نگذارید زیرا ویروس می‌تواند با دست زدن به حوله‌ای که توسط فرد مبتلا به ویروس استفاده می‌‎شود، منتقل شود.

بیشتر سطوحی که در باشگاه با آن‌ها در تماس هستید مانند پلاستیک و فلز سخت هستند، اما مانند حوله‌ها و ملحفه‌ها متخلخل نیستند. بنابراین می‌توان ویروس را به راحتی از این سطوح پاک کنید. توصیه شده است که در محیط باشگاه محصولات حاوی ۶۰ تا ۷۰ درصد «ایزوپروپیل‌الکل» همراه خود داشته باشید. با پوشیدن لباس‌های بلند برای پوشاندن پوست، تماس بدن با تجهیزات ورزشی را کاهش دهید تا محافظت خود در برابر ویروس آبله میمون را چند برابر کنید.

توصیه شده است که لباس‌ها، حوله‌ها و دست‌های خود را بعد از تمرین بشویید. آبله میمون به صورت بالقوه می‌تواند از طریق قطرات تنفسی منتقل شود، بنابراین استفاده از ماسک حین فعالیت‌های هوازی مانند وزنه‌برداری، دویدن روی تردمیل یا کلاس‌های تناسب اندام گروهی نیز می‌تواند کمک کند. استفاده از ماسک همچنین در برابر ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید -۱۹ نقش محافظتی دارد.

کد خبر 603062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.