ایران - برزیل/ انتظار برای یک بی‌خوابی شیرین بعد از جاودانگی مقابل معبد قهوه

تیم‌ملی والیبال ایران امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به‌مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم دنیا می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور ۲۴ تیم در شش گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، روز چهارشنبه نهم شهریور خاتمه پیدا کرد. در پایان این مرحله تیم‌های برزیل (سه برد و ۹ امتیاز) و ایران (دو برد و ۵ امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی شوند.

شاگردان بهروز عطایی امشب _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به‌مصاف برزیل خواهند رفت؛ برنده این دیدار در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار صربستان با آرژانتین می‌رود.

نبرد ایران و برزیل از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است. طلایی‌پوشان برزیل در لیگ ملت‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد ایران عبور کنند. برزیلی‌ها در این تورنمنت به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله‌حذفی شوند. آن‌ها در مرحله مقدماتی از سد کوبا، قطر و ژاپن عبور کردند.

از سوی دیگر تیم‌ملی کشورمان نیز با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند روبرو شد که حاصل آن کسب دو پیروزی و ثبت یک شکست بود.

تیم‌ملی والیبال برزیل با سه طلا و دو نقره، دومین تیم پرافتخار رقابت‌های قهرمانی جهان بعد از روسیه است. شاگردان دال‌زاتو در پنج دوره اخیر راهی فینال این رقابت‌ها شدند.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن سربازان ایران در این مسابقه خواهند بود که می‌توانند نام خود را در تاریخ والیبال ایران جاودانه کنند.

کد خبر 603052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.