۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
زاکانی: حتی یک متر خلاف نکرده‌ایم

شهردار تهران گفت: تا به امروز نه یک متر خلاف کرده‌ایم و نه چیزی را فروخته‌ایم و تنها دو ملک را به بورس برده‌ایم که برای آن نیز حدود هفت ماه تلاش انجام شد تا سازوکار آن مهیا شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه باید در شهر تحول ایجاد کنیم، اظهار کرد: ما با نگاه به گذشته، هر فردی که کار خوبی انجام داده قدردانی کردیم و از اقدامات بد عبرت گرفتیم؛ در مورد گذشته هیچگاه حرف نزدیم و مدام در مورد آینده صحبت کردیم و بسیاری از مشکلات را رفع کردیم و تا امروز محتاج قرض نشده‌ایم.

وی تصریح کرد: بی تردید شهر نیازمند تحول همه‌جانبه و رشد موزون است نه رشد کاریکاتوری، و برای تحقق این مهم نیازمند تحقق پیشرفت در ابعاد مختلف هستیم؛ ما مسئولیت‌پذیری را پیشه کردیم و در تمام حوزه‌ها این مسئولیت‌پذیری را انجام دادیم، چرا که شوراها و شهرداری‌ها در کشور قابلیت‌های بسیاری دارد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مبتنی بر توسعه هویت شهر را تغییر می‌دهیم و در کنار آن مسکن مردم را تأمین می‌کنیم، افزود: این در شرایطی است که در حال حاضر یک میلیون مسکن در تهران کمبود داریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری آمار ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران باید به ۵۵۰۰ اتوبوس برسد، گفت: به صورت کلی در طرح‌های مشارکتی در سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان املاک به شهرداری بازگردانده شده و روز نخستی که به شورا آمدیم صحبت از ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی شهر بود. اما خوشبختانه امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری‌ها از دولت است که بخش عمده آن مربوط به شهرداری تهران است و در سامانه دولت ثبت و مقرر شده است که این رقم از بدهی‌های شهرداری کاسته شود که این امر بار مالی ما را کاهش می‌دهد.

زاکانی تأکید کرد: تا به امروز نه یک متر خلاف کرده‌ایم و نه چیزی را فروخته‌ایم و تنها دو ملک را به بورس برده‌ایم که برای آن نیز حدود هفت ماه تلاش انجام شد تا سازوکار آن مهیا شود.

وی ادامه داد: از سه هفته پیش هر شنبه پروژه‌هایی در مقیاس شهر افتتاح خواهد شد که پایانه اکباتان و کلنگ‌زنی ادامه بزرگراه یادگار امام در قالب آنها انجام شده است، همچنین وعده دادیم ۹۹ تقاطع را ایجاد کنیم که تا خردادماه سه تقاطع افتتاح شد و ۱۸ تقاطع دیگر تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه شورا و شهرداری دوره ششم در تهران نشان داد که می‌خواهد در راستای خدمت به مردم کار کند، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴۰۰ پروانه صادر کردیم، اما ظرف دو ماه قبل با اصلاح تبصره ۱۵ در کمیسیون ماده ۵ گشایش بزرگی در بافت فرسوده انجام شد که به این ترتیب نسبت به سال گذشته می‌توانیم شاهد عدد بزرگ‌تری در صدور پروانه داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 603007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.