شاخص در مرز بحران

یکی از مهم‌ترین سطوح حمایتی در حال شکسته شدن است، در صورتی که این سطح فردا از دست برود روند نزولی بازار تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز با افت پنج هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۴۲۰ هزار دلار رسید، این نقطه لبه بازار است و با از دست رفتن این سطح حمایتی شاید برگشت بازار کار دشواری باشد، قرار گیری در یک کانال نزولی، از دست رفتن سطح حمایتی مهم، خروج نقدینگی از بازار بورس به سمت بازار بدهی همگی منجر به تشدید رکود در بازار سرمایه می‌شود.

دولت با اینکه می‌داند این وضعیت نرخ بهره منجر به چه ساختاری در بازار سرمایه می‌شود بازهم رویه خود را تغییر نمی‌دهد، بازار فرابورس هم افت ۱۹ واحدی داشت، در بازار امروز نمادهای فارس، فملی، شستا، شپدیس، شبندر، حکشتی و شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر بازار بورس گذاشتند و در بازار فرابورس نمادهای آریا، شاوان، کگهر، شگویا بیشترین میزان تأثیر منفی را داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت پنج هزار ۹۴۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار ۷۸۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۳۹۹ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۷۷۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۷۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۱۷۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۳۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۶ هزار ۷۷۵ و ۱۰۰ هزار ۸۵۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۱۷۳ و دو میلیارد ۱۷۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. کیان

۴. های وب

بیشترین حجم معامله

۱. های وب

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. شستا

۵. وساخت

بیشترین افزایش قیمت

۱. وتوصا

۲. وملی

۳. خرینگ

۴. فمراد

۵. شگل

بیشترین کاهش قیمت

۱. فپنتا

۲. کفپارس

۳. سقاین

۴. سشمال

۵. خمهرح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

شاخص در مرز بحران

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

تحلیل: یکی از مهم‌ترین سطوح حمایتی در حال شکسته شدن است، در صورتی که این سطح فردا از دست برود روند نزولی بازار تداوم خواهد داشت.

۴ همت از املاک شهرداری برای تعادل بازار مسکن در بورس عرضه می‌شود

ابوالفضل فلاح گفت: این آمادگی را داریم که حدود چهار هزار میلیارد تومان از املاک شهرداری تهران را عرضه و به تعادل بازار مسکن کمک کنیم. با این کار می‌توانیم باعث شفافیت و مولدسازی دارایی و به حداقل رساندن سفته‌بازی شویم.

بررسی جزئیات اسناد قابل ارائه برای افزایش سرمایه ناشران

به گزارش همفکران روز گذشته ابلاغیه‌ای از سوی مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوعیت اصلاح مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص نکات تکمیلی در ارزیابی دارایی‌ها جهت انجام افزایش سرمایه در سرفصل زمین در ساختمان منتشر شد.

بر اساس این گزارش سازمان بورس در این ابلاغیه وضعیت و نوع مالکیت در مورد اقلام موجود در طبقه زمین و ساختمان را به تفکیک خواسته است. همچنین براساس این ابلاغیه، تنها ارزش زمین‌ها و ساختمان‌هایی جهت انتقال سرمایه قابل قبول است که تحت مالکیت مسلم شرکت متقاضی افزایش سرمایه و دارای سند مالکیت رسمی یا در حکم سند رسمی باشد.

وحید روشن قلب معاونت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در این خصوص به همفکران گفت: اسنادی که مطابق با قانون در حکم سند رسمی هستند از قبیل سند تک برگ، منگوله دار یا صادره بر اساس حکم دادگاه و نشان دهنده مالکیت نسبت به کلیه حقوق مالکانه ملک باشد (بخشی از حقوق مالکانه متعلق به اشخاص ثالث نباشد) و خدشه‌ای بر مالکیت شرکت بر ملک وجود نداشته باشد.

افزایش سرمایه غزر

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت زر ماکارون، درصد افزایش سرمایه: ۱۲۵ درصد محل تأمین افزایش سرمایه: سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

تعلیق خصدرا

به اطلاع می‌رساند؛ مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به استناد بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، نماد معاملاتی (خصدرا ۱) بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ تعلیق شد.

درصد سهام سرخابی‌ها به بخش غیردولتی اختصاص می‌یابد

حمید سجادی، وزیر ورزش اظهار کرد: اقدام سنگین حکومت در مورد واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اتفاق افتاد و قرار است در مرحله اول ۵۱ درصد سهام دو باشگاه به بخش غیردولتی اختصاص یابد.

نقشه بازار

شاخص در مرز بحران

کد خبر 603005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.