از قتل هولناک با ضربات چاقو به سر و گردن تا قتل همخانه‌ای به خاطر اختلاف

قتل هولناک با ضربات چاقو به سر و گردن، مرگ تلخ کودک ۵ ساله با نیش عقرب، راز گنج نفیس در خوزستان فاش شد، قتل همخانه‌ای به خاطر اختلاف، مرگ سارق با شلیک پلیس به دزدان فراری و مرگ تلخ ۲ زن با مشروبات الکلی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت دو بامداد امروز رسیدگی به پرونده قتل مرد افغان ۲۵ ساله‌ای با اعلام از سوی مأموران کلانتری ۱۳۲ نبرد، در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد دو موتورسوار در یک کوچه خلوت با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها چندین ضربه چاقو به به سر و گردن و قفسه سینه دیگری زد و از صحنه متواری شد.

دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته و بررسی تماس‌های اخیر مقتول صادر شد، همچنین خانواده مقتول مورد تحقیق قرار گرفته و اعلام داشتند که فرزندشان اختلافی با کسی نداشته است. بنابراین گزارش، رسیدگی به این پرونده برای یافتن ردی از قاتل در دستور کار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران قرار دارد.

مرگ تلخ کودک ۵ ساله با نیش عقرب

امیر مرتضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان جلفا، اظهار کرد: کودکی که دچار عقرب‌گزیدگی شده بود به همراه خانواده برای درمان به بیمارستان دکتر ساجدی هادی‌شهر مراجعه کرده بود.

وی افزود: با توجه به شرایط کودک، پزشک متخصص کودکان، داخلی و بیهوشی اقدامات لازم را برای درمان انجام داده و در حضور خانواده، پادزهر به کودک تزریق شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جلفا ادامه داد: پس از تلاش بیش از یک ساعته همکاران، کودک برای ادامه درمان به مرکز فوق تخصصی کودکان تبریز اعزام شد، متأسفانه این کودک پنج ساله پس از چند روز بستری در بیمارستان، فوت کرد.

راز گنج نفیس در خوزستان فاش شد

سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اظهار کرد: در تماس رئیس پلیس آگاهی شهرستان رامشیر مبنی بر کشف تعدادی شیء تاریخی در این شهرستان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اشیا شامل ۶۲ عدد سکه و تعدادی شیء فلزی سنگی هستند که در این خصوص صورت‌جلسه‌ای تنظیم و اشیای مکشوفه به منظور سیر مراحل و کارشناسی (تشخیص اصل یا بدل بودن) تحویل گرفته شدند که پس از اعلام نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، تعدادی از این اشیا، تاریخی و تعدادی دیگر تقلبی تشخیص داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: هم‌اکنون این موضوع به‌منظور شناسایی متهمان دیگر از راه مراجع قضائی درحال رسیدگی است. براساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش بدون مجوز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متهمان به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

قتل همخانه‌ای به خاطر اختلاف

صبح شنبه یکی از ساکنان فاز شش شهر پرند هنگامی که قصد داشت کیسه زباله خانگی‌اش را داخل سطل زباله بیندازد ناگهان با سر یک انسان روبه‌رو شد. وی که به شدت شوکه شده بود با پلیس تماس گرفت. وقتی کارآگاهان پلیس غرب استان تهران به محل حادثه رفتند متوجه شدند سر متعلق به مردی میانسال و در ادامه پیگیری متوجه شدند خانه‌اش در همان نزدیکی بوده است.

درحالی که تحقیقات ادامه داشت مأموران پلیس به پسر جوانی که در اطراف محل حادثه ایستاده و رفتار عجیبی داشت مشکوک شدند و وقتی وی را تحت بازجویی قرار دادند و پسر ۲۹ ساله خیلی زود اعتراف کرد. سپس تیم جنایی به همراه متهم به خانه مقتول که در طبقه چهاردهم یک مجتمع مسکونی بود رفته و به محض ورود در یکی از اتاق‌ها جسد بدون سر مقتول را پیدا کردند.

متهم در ادامه مدعی شد که این مرد میانسال معتاد به هروئین بوده و چند وقتی با وی به‌صورت مجردی زندگی می‌کرده اما به خاطر اختلافات شدید او را به قتل رسانده است. بنابر این گزارش، پلیس مدعی است این جوان تاکنون تناقض‌گویی‌های متعددی داشته است و هنوز انگیزه واقعی او برای کشتن مقتول مشخص نیست و بازجویی از وی ادامه دارد.

مرگ سارق با شلیک پلیس به دزدان فراری

رسیدگی به مرگ مشکوک مرد ۳۰ ساله به نام مهران با اعلام از سوی مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. به این ترتیب بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرد و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر و برادر متوفی وی را به بیمارستان الغدیر منتقل کرده بودند و این در حالی بود که حال او هنگام انتقال به بیمارستان به دلیل اصابت گلوله وخیم بود و ساعتی بعد جان باخت.

رفتار پدر و برادر مهران در ابتدا کمی مشکوک به نظر می‌رسید از جمله اینکه از بیان علت اصابت گلوله خودداری می‌کردند و نام فامیلی‌ای که برای بیمار عنوان کرده بودند با نام فامیل خودشان متفاوت بود. مأموران کلانتری فرجام نیز در اظهارات خود اعلام کرده بودند که در ساعات اخیر در حوزه استحفاظی خود مورد تیراندازی گزارش نشده است.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد که تنها تیراندازی صورت گرفته در ساعات اخیر، یک مورد تیراندازی مأموران پلیس به سمت باند سارقان منزل بوده است. مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان اعلام کردند که در عملیات تعقیب و گریز سارقان در ساعت ۲۱:۳۰ شب سیزدهم شهریورماه اقدام به تیراندازی به خودرو سارقان کرده‌اند و با دستور بازپرس، ماموری که شلیک کرده بود برای تأیید هویت سارق بالای سر جسد حاضر شد و اعلام کرد فرد فوت شده همان سارقی است که در عملیات او را تعقیب کرده است.

بعد از احراز هویت از سوی مأمور کلانتری، پدر و برادر مهران اعلام داشتند که قبل از اینکه مهران فوت کند گفته بود که مورد اصابت گلوله شلیک شده از سوی مأمور قرار گرفته است. مأموران کلانتری سیدخندان در شرح ماجرای تعقیب و گریز اظهار داشتند که گزارش سرقت از منزل توسط همسایه‌های خانه‌ای که مورد دستبرد قرار گرفته بود به پلیس اعلام شد.

همسایه‌ها گفته بودند که مشاهده کردیم سه مرد مشکوک قصد ورود به خانه‌ای را دارند و دقایقی بعد وارد خانه شدند. به این ترتیب یک نیروی کادری به همراه یک سرباز وظیفه راهی محل حادثه شدند. مأمور کادری مقابل آسانسور ساختمان می‌ایستد و سرباز وظیفه وارد راه پله می‌شود.

دقایقی بعد سه جوان در حال شوخی و خنده از آسانسور بیرون می‌آیند که مأمور پلیس از آنها می‌پرسد شما در این ساختمان چه کار دارید اما آنها اعتنایی به حرف پلیس نکرده و راه خود را ادامه می‌دهند. پلیس دستور ایست می‌دهد که آنها باز هم اعتنا نمی‌کنند و در نهایت مأمور پلیس اقدام به استفاده از اسپری فلفل می‌کند اما باز هم سارقان اقدام به فرار می‌کنند.

دو نفر آنها سوار خودرو پراید شده و کمی جلوتر در توقفی کوتاه نفر سوم را سوار می‌کنند و در این فاصله مأموران به آنها می‌رسند. چند بار دستور ایست داده و تیرهوایی می‌زنند اما سارقان باز هم به فرار ادامه می‌دهند. در نهایت مأمور پلیس برای متوقف کردن خودرو سارقان مجبور به تیراندازی به خودرو آنها می‌شود که باز هم خودرو متواری شده اما یکی از گلوله‌های شلیک شده به سارق اصابت کرده و سبب مرگ او می‌شود.

بررسی فیلم لحظه تلاش مأموران برای متوقف کردن سارقان توسط بازپرس حکایت از آن داشت که مأمور مراتب قانونی را برای شلیک به خودرو سارقان رعایت کرده بود. از جمله اینکه ابتدا اقدام به استفاده از اسپری فلفل کرده و سپس با دستور ایست و شلیک هوایی سعی در متوقف کردن سارقان کرده بود.

همچنین کشف گاوصندوق پتوپیچ شده که سارقان هنگام خروج داخل آسانسور جا گذاشتند حکایت از ارتکاب سرقت توسط آنها داشت. همچنین سارقان در محل سرقت یک کوله پشتی بر جای گذاشتند که داخل آن ابزارآلات سرقت مثل شاه کلید کشف شد. علاوه بر این در جیب سارق فوت شده، کیسه‌ای حاوی چند قطعه طلا کشف شد که به طلاها موی زنانه پیچیده شده بود و نشان می‌داد که سرقتی بوده است. با توجه به ادله موجود بازپرس پرونده دستور آزادی بلاقید مأمور پلیس را صادر کرد و پرونده تشکیل شده برای رسیدگی و تحقیقات تکمیلی به پلیس پیشگیری فاتب فرستاده شد.

مرگ تلخ ۲ زن با مشروبات الکلی

یک سال قبل پرونده مرگ مشکوک دو زن روی میز بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد آنها در شب حادثه همراه همسران خود اقدام به نوشیدن مشروب کرده بودند. به این ترتیب فردی که این افراد مشروب را از او خریده بودند شناسایی شده و سازنده مشروبات را معرفی کرد که فرد سازنده بازداشت شد.

همچنین مقداری از مشروبات کشف شده به آزمایشگاه فرستاده شد که نشان می‌دهد مقادیری متانول سمی کشنده در آن مخلوط شده است. احتمال می‌رفت در دوران مقارن با کرونا که اتانول گران و کمیاب شده بود، الکل صنعتی و متانول به جای اتانول فروخته شده و مورد استفاده در مشروب دست ساز قرار گرفته بود اما متهم، اتهام خود را انکار کرد و گفت: من تنها اقدام به تهیه آب جو می‌کردم و اتهام فروش مشروب دست‌ساز را قبول ندارم.

تحقیقات بعدی حکایت از آن داشت که فروشنده مشروبات تنها از همین سازنده مشروب خریداری کرده و به فروش می‌رساند. به این ترتیب سازنده از یک سال قبل تاکنون به اتهام تسبیب در دو فقره قتل در زندان به سر می‌برد. در تحقیقات تکمیلی پرونده، دستور بازداشت فروشنده مشروبات صادر شد تا مشخص شود از سمی بودن مشروب مطلع بوده یا خیر. رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

کد خبر 602997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.