هشدار پلیس فتای کردستان درخصوص کلاهبرداری به بهانه اربعین

رئیس پلیس فتا کردستان نسبت به کلاهبرداری و تبلیغات کذب به بهانه اربعین حسینی به شهروندان و زائران هشدار داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مهدی دانش‌پور اظهار کرد: مجرمان سایبری در ایام اربعین پیامک جعلی برای شهروندان با موضوعات مختلف از جمله صدور ویزا، ثبت‌نام کاروان‌های زیارتی و دریافت نذورات ارسال می‌کنند و با کلیک کردن روی لینک، بدافزارهایی روی گوشی افراد فعال و با وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آن‌ها خالی می‌شود.

وی از زائران خواست برای ثبت‌نام آئین اربعین به سایت samah.haj.ir مراجعه کنند و افزود: در این ایام، افرادی با تبلیغات کذب و سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کردستان ادامه داد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های کذب در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام موردنیاز پیاده‌روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان‌قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری با تبلیغ کاروان‌های غیررسمی با هزینه‌های پایین‌تر از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، لذا به زائران توصیه می‌شود با حفظ هوشیاری، اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین را صرفاً از مبادی رسمی دنبال کرده و برای شرکت در این مراسم دینی، فقط از طریق کاروان‌ها و مؤسسات مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت، اقدام کنند.

سرهنگ دانش‌پور از زائران خواست از ارائه هرگونه اطلاعات هویتی و پرداخت وجه به افراد ناشناس خودداری کنند و اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع پیامک مشکوک یا سوال در حوزه سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 602971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.