بهره‌برداری از ۲ پروژه ترافیکی شهر با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از افتتاح چهارمین خط BRT این کلان‌شهر از مسیر شرق به غرب اصفهان و راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی با مجموع اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جداسازی خطوط اتوبوس از ترافیک شهری چندسالی است که در شهر اصفهان آغاز و سبب کاهش چشمگیر زمان جابه‌جایی مسافران شده است، اظهار کرد: به‌منظور ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تسهیل در عبور و مرور آنها، چهارمین خط اتوبوس BRT در اصفهان احداث شد.

وی با اشاره به اینکه خط چهارم BRT شرقی-غربی است، ادامه داد: این خط از پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری جی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های هشت بهشت شرقی، هشت بهشت غربی، فرشادی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شیخ بهایی و آتشگاه به پایانه سه راه درچه ختم می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: تبادل مسافر با خطوط یک، دو، سه اتوبوس تندرو و ‏خط یک مترو و‬ همچنین تبادل مسافر با خطوط پر مسافر شمالی-جنوبی اتوبوسرانی از مزایای این خط است.

راه‌اندازی سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان

وی با اشاره به هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی در اصفهان گفت: یکی از جدیدترین روش‌های کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تجهیز سامانه مدیریت هوشمند این ناوگان است که در اصفهان با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به مزایای راه‌اندازی اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: ردیابی آنلاین و لحظه‌ای اتوبوس، مشاهده اطلاعات ناوگان در پنل و تلفن همراه شهروند، اطلاع از نحوه رانندگی اتوبوس مورد نظر با تعیین هشدار سرعت غیر مجاز، مشاهده مسیرهای طی شده قبلی و فعلی، مدیریت سوخت ناوگان، مشاهده همزمان اتوبوس‌های فعال، مدیریت و کنترل از راه دور از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان روی ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس نصب شده است که شامل تجهیزاتی همچون ۱۳۰۰ دستگاه کنسول راننده (دستگاهی که مخصوص راننده به جهت تعداد کارت‌های زده شده، موقعیت اتوبوس، اعلان‌ها و هشدارها و ورود و خروج است)، ۲۶۰۰ دستگاه کاهنده (دستگاه کارت‌خوان نصب شده در جلو و عقب اتوبوس که مبلغ را از کارت مسافران کم می‌کند) و ۳۰۰ دستگاه کاهنده BRT (دستگاه کارت‌خوان مستقر در ایستگاه‌هایBRT که مبلغ را از کارت مسافر کم می‌کند) است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: ۸۰۰ دستگاه POS جدید (دستگاه شارژ کارت اتوبوس)، ۵۰ دستگاه نمایشگر ایستگاهی (ال‌سی‌دی‌های نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس که زمان رسیدن اتوبوس را نشان می‌دهد)، سامانه نرم‌افزاری مدیریت و رصد اتوبوس‌ها مستقر در مرکز مانیتورینگ اتوبوسرانی‌، نرم‌افزار اپلیکیشن قابل استفاده عموم مردم برای اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه با جامعه هدف حدود ۵۰۰ هزار نفر مسافر اتوبوس و حدود ۱۰۰ هزار نفر مسافر مترو از دیگر تجهیزات سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: دو پروژه خط شماره چهار BRT و سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی با مجموع اعتبار بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر 602953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.