برگزاری دوره آموزشی ویژه آتش‌نشانان استان مرکزی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: دوره آموزشی شناسایی انواع چاه و نجات مصدوم از آن ویژه آتش‌نشانان استان مرکزی آغاز شد.

آتشپاد سوم محسن فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای ارتقای توانمندی و مهارت نیروهای عملیاتی سازمان‌ها و واحدهای آتش‌نشانی استان مرکزی، همچنین افزایش توان جسمانی تیم‌های عملیاتی جهت امدادرسانی در حوادث چاه، به همت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی یک دوره سه‌روزه با عنوان آموزش شناسایی انواع چاه و نجات مصدوم از درون چاه برای آتش‌نشانان استان مرکزی در محل سازمان آتش‌نشانی ساوه، توسط مربیان مجرب این سازمان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان سازمان آتش‌نشانی، تصریح کرد: آموزش‌های ضمن خدمت برای کارکنان آتش‌نشانی موجب تسریع و بهبود کارایی خدمات‌رسانی در مواقع ضروری و در نتیجه نجات جان و مال شهروندان می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، افزود: آشنایی با انواع خاک و چاه‌ها، ایمن‌سازی و محصور کردن منطقه خطر چاه، نحوه ایمنی نجاتگر به‌وسیله تجهیزات حفاظتی، آشنایی و شناخت با انواع گازهای خطرناک داخل چاه، نحوه به‌کارگیری دستگاه گازسنج و آشنایی با انواع طناب و گره‌ها در امداد و نحوه ایجاد کارگاه روی چاه و همچنین نجات مصدومان در حوادث چاه را می‌توان از عناوین این دوره آموزشی برشمرد.

وی گفت: رویکرد دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نسبت به آموزش کارکنان آتش‌نشانی بسیار مثبت و ارزنده است که به نمایندگی از تمام آتش‌نشانان استان مرکزی، از مدیرکل این دفتر در خصوص حمایت همه‌جانبه از برگزاری این دوره‌ها قدردانی می‌کنم.

فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای موجود، اولویت‌های آموزشی آتش‌نشانان مشخص شده است و دوره‌های آموزشی در زمان‌بندی‌های مناسب و به صورت دوره‌ای با همکاری دفتر مدیریت امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی در طول سال برگزار می‌شود.

کد خبر 602926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.