هیئت دولت لایحه افزایش حق پرستاری را به مجلس ارائه کند

با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز سال جاری، سازمان برنامه و بودجه هنوز نسبت به اجرای قانون حق پرستاری در خصوص جامعه ایثارگری دغدغه کافی ندارد و آنها با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع حق پرستاری از جانبازان یکی از موضوعات بسیار جدی در زندگی آنان است. این مسئله رابطه مستقیم با جان و روح این افراد و خانواده‌های آنها دارد، خانواده‌هایی که شبانه‌روز شاهد درد و رنج عزیزان خود هستند و این روزها با دغدغه‌های دیگری مانند افزایش سرسام‌آور، هزینه‌های پرستاری و تهیه دارو نیز روبه‌رو شده‌اند.

در حالی که در سال جاری حقوق کارگران طبق مصوبه شورای عالی کار افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد و باید حق پرستاری از جانبازان نیز به همین نسبت افزایش می‌یافت، اما این موضوع تحقق نیافت و حق پرستاری از آنها پس از گذشت پنج ماه از سال جدید تنها با افزایش ۳۸ درصدی همراه بود؛ موضوعی که گلایه‌های شدید جانبازان و خانواده‌های آن‌ها را به دنبال داشته است. حق پرستاری بر اساس قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، با توجه به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد، به جانبازان تعلق می‌گیرد.

ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ارتباط با این گلایه جانبازان و خانواده‌های آنها گفت: زمانی که سن فرد بالا می‌رود موضوع پرستاری از او پیش می‌آید و این مسئله در مورد والدین شهدا و جانبازان یکی از مسائل مهم است.

وی افزود: حق پرستاری یکی از مشکلات مهم ایثارگران است و برای حل مشکلات ایثارگرانی که پا به سن می‌گذارند، باید مسائل اقتصادی جامعه را در نظر گرفت.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین بودجه حق پرستاری ایثارگران و تأمین اعتبار آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، گفت: در خصوص این مشکل جامعه ایثارگری، ما با یک خلأ قانونی روبه‌رو هستیم؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اینکه معاون رئیس‌جمهور است، باید پیشنهادهایی در این زمینه به هیئت دولت ارائه دهد تا لایحه‌ای برای حل این مشکل به مجلس ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رفع دغدغه‌های جامعه ایثارگری از اولویت‌های اصلی نمایندگان مجلس است، در صورت ارائه لایحه از طرف دولت به مجلس، این موضوع به صورت قانون در خواهدآمد و جزو وظایف سازمان برنامه و بودجه خواهد شد تا دیگر این مسائل هم‌اکنون جامعه ایثارگری با آنها درگیر هستند را نداشته باشیم.

کد خبر 602890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.