توانمندسازی و توسعه فرهنگی در دستور کار منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در خصوص سیاست‌های آینده فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این منطقه گفت: توانمندسازی، توسعه فرهنگی، حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اقدامات ویژه برای نوجوانان از جمله این سیاست‌ها است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سیاست‌های کلی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طبق این سیاست‌ها برگزاری برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی به‌صورت مشارکتی با مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی سطح این منطقه انجام می‌شود و در بیشتر موارد این مشارکت به صورت تسهیل‌گری و حمایت بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های مشارکتی عید غدیر سال جاری با پوشش تمام محلات سطح منطقه ۱۲ و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، در بیش از ۳۰ مجموعه، بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در بودجه‌ها و هزینه‌های جاری داشتیم.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری این منطقه، هزینه‌ها کاهش یافته است و بعضی اوقات از افرادی که تمکن مالی چندانی ندارند، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه عدالت فرهنگی از اهداف جاری حوزه فرهنگی منطقه ۱۲ است و تلاش کردیم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این منطقه در تمام محلات به صورت عادلانه توزیع شود.

رسالت تاکید کرد: توجه ویژه به محلات محروم منطقه ۱۲ شامل محمودآباد، ناصرخسرو و عاشق‌آباد انجام شده است و به‌عنوان مثال بازیکده جهش در منطقه محمودآباد تجهیز شد و در اختیار ساکنان این محله قرار گرفت.

وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف بسیار مهم شهرداری منطقه ۱۲ است که ابتدا این آسیب‌ها شناسایی شد و در مرحله دوم با اولویت‌بندی نسبت به کاهش و رفع آن اقدامات مؤثری در محله‌ها و فرهنگسراها انجام دادیم.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: افزایش شور و نشاط اجتماعی نیز در دستور کار شهرداری بوده است و تلاش کردیم این شور و نشاط همراه با محتوای مناسب و متناسب با نیازهای مخاطبان محله‌ای مختلف این منطقه باشد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فرهنگی و هنری یکی از نکات جذاب فرهنگسراها و مراکز فرهنگی منطقه ۱۲ است که با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رسالت در خصوص سیاست‌های آینده حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان، افزود: توانمندسازی، توسعه فرهنگی، حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انجام اقدامات ویژه برای نوجوانان از جمله این سیاست‌ها است.

کد خبر 602851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.