ساماندهی مناطق حاشیه سیاهرود آغاز شده است

شهردار قائم‌شهر از آغاز ساماندهی مناطق حاشیه سیاهرود خبر داد و گفت: بیش از هفت میلیارد تومان قرارداد برای روشنایی حریم سیاه‌رود و دیواره‌سازی آن منعقد شده است که امیدواریم تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ساماندهی رودخانه سیاه‌رود و تالار قائم‌شهر را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: در فاز نخست ساماندهی مناطق حاشیه‌ای رودخانه سیاه‌رود، بیش از ۱۶ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد بسته شده است تا نسبت به ایجاد فضای تجاری، اقامتی و فروشگاهی و مبلمان شهری اقدام شود.

وی افزود: بیش از هفت میلیارد تومان قرارداد برای روشنایی حریم سیاه‌رود و دیواره‌سازی آن منعقد شده است که امیدواریم مجموعه این طرح‌ها تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

شهردار قائم‌شهر ضمن تشکر از زحمات شهرداران قبلی برای اقداماتی که در پارک جنگلی تلار انجام شده است، این پروژه را یکی از افتخارات شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: کمتر از یک ماه آینده پست برق این پارک جنگلی با هزینه سه میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و به زودی می‌توانیم فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

علیپور، آسفالت معابر شهری را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری دانست و ادامه داد: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت در ۱۲۰ کوچه قائم‌شهر مصرف شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کلنگ ساختمان شماره دو شهرداری در منطقه پشت راه‌آهن در راستای نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار شهر در دهه مبارک فجر به زمین زده خواهد شد. این ساختمان در شش طبقه، ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قائم‌شهر از تعیین‌تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده شهرداری خبر داد و تصریح کرد: پارکینگ طبقاتی خیابان تهران و ساختمان تجاری مربوط به آن با انتخاب سرمایه‌گذار و توافق انجام شده با بیش از ۹۵۰ متر فضای تجاری، ۱۰۸ واحد پارکینگ و کل پارکینگ طبقاتی به مالکیت شهرداری قائم‌شهر در می‌آید تا مشکل ترافیکی این خیابان حل شود.

علیپور با بیان اینکه ۹۹ میلیارد تومان برای تعیین تکلیف مجتمع تجاری نگین شمال که سال‌ها بر زمین مانده بود در نظر گرفته شده است، گفت: خرید یک دستگاه کامیون حمل زباله ۱۰ تنی، خرید پنج دستگاه خودروی نیمه‌سنگین و ۱۴ دستگاه خودروی سبک از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

وی اجرای زیرگذرهای شهری را از دیگر مطالبات شهروندان عنوان کرد و افزود: پروژه زیرگذر قائم‌محله و دخانیات فرایند مناقصه را طی کرده و پیمانکار مربوطه انتخاب شده است، اما هنوز موفق به اخذ مجوز برای اجرای این دو پروژه نشده‌ایم.

کد خبر 602839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.