قطع درختان با مجوز یا بدون مجوز

لازم است قطع درختان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در صورت خشک شدن یا هرس آن‌ها، شهروندان از قانونی بودن این اقدام مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سالانه گردشگران زیادی به دلیل آب‌وهوا و دیدن درختان و باغات به شهر خوانسار سفر می‌کنند که این مهم، موجب رونق تولید و فروش محصولات خانگی و کشاورزی و دامی می‌شود.

مدتی است در این شهر قطع درختان به چشم می‌خورد؛ برای بررسی این موضوع از شهروندان سوال شده است که آیا این درختان با مجوز شهرداری قطع می‌شوند یا برخی افراد سودجو در حال از بین بردن ریه‌های شهر به صورت غیرقانونی هستند.

ازآنجاکه حفظ درختان تنومند شهر یکی از وظایف شهرداری است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در صورت قطع درختان خشک شده یا هرس آن‌ها، شهروندان مطلع شوند تا نگران و بدبین نشوند.

با وجود اینکه حفظ و جلوگیری از قطع درختان، خط قرمز شهرداری است اما هرازگاهی صدای قطع آن‌ها به گوش می‌رسد؛ همچنین زیبایی شهر خوانسار و آب و هوای خنک آن بسته به وجود درختان تنومند و سرسبزش است، لذا از مسئولان امر درخواست داریم درخصوص قطع درختان این شهر شفاف‌سازی شود تا شهروندان بدانند این موضوع قانونی است یا غیرقانونی.

عده‌ای از شهروندان خوانسار در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان تعیین تکلیف رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 602788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.